دانیال داوری: در ایران بعضی از بازیکنان مسخره‌ام می‌کردند

دانیال داوری: در ایران بعضی از بازیکنان مسخره‌ام می‌کردند

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه بان سابق تیم ملی پس از مدت ها درباره آخرین وضعیت خودش صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، دانیال داوری دروازه‌بان فعلی تیم اوبرهاوزن رده به رده از بازی در لیگ‌های سطح اول آلمان تنزل کرد تا امسال که در تیم دسته چهارمی اوبرهاوزن مشغول به بازی است.
به بهانه آخرین وضعیت این دروازه‌بان گفت‌وگویی با داوری داشتیم تا در جریان آخرین وضعیت دروازه‌بان ایرانی تیم اوبرهاوزن قرار بگیریم.
 
همیشه برای ما سؤال بوده چرا در دوران اوج فوتبالت هم در ایران بازی نکردی تا شاید راحت‌تر به تیم ملی برسی و به قولی بیشتر در چشم باشی؟
 سپاهان قبلاً به من پیشنهاد داده بود و من هم در پاسخ آن پیشنهاد گفته بودم که برایم پیشنهاد و دعوتنامه کتبی بفرستند که این کار عملی نشد تا به این ترتیب حضورم در لیگ ایران منتفی شود. بالاخره در آلمان رسم است که وقتی بازیکنی را می‌خواهند برایش دعوتنامه می‌فرستند تا بازیکن تمام جوانب را در نظر بگیرد و بعد هم اقدام کند.

در فوتبال آلمان رده به رده تنزل کردی و الان هم در دسته چهار فوتبال آلمان بازی می‌کنی؟

 بله من در تیم‌های آرمینا بیلفلد و یکی دو تیم دیگر بازی کردم. پیش از شروع فصل هم ولفسبورگ مرا می‌خواست اما در اوبرهاوزن شرایط و بستر بهتری برایم مهیا بود به همین دلیل تصمیم گرفتم که این تیم را قبول کنم. در حال حاضر هم در این تیم شرایط خوبی دارم و کاپیتان اول این تیم هستم. امسال هم بالای جدول هستیم و با تیم فعلی‌ام به رده بالاتر صعود می‌کنیم.

چرا در عالم بازیگری خیلی موفق نبودی و تیم‌هایت در این چند ساله تنزل داشتند؟

 نمی‌دانم دقیقاً چه باید بگویم. شاید بدشانسی و یا شاید انتخاب‌های خوبی نداشتم و باید در این زمینه وسواس بیشتری به خرج می‌دادم.

در بازیگری شاید خیلی موفق نبودی؛ به تلافی این در مربیگری موفق می‌شوی؟

 فعلاً جدا از فوتبالم در دانشگاه درس می‌خوانم و در کلاس مربیگری هم شرکت کردم و خیلی علاقه دارم که در عالم مربیگری در تیم‌های خوبی مربیگری کنم البته در این رابطه به قاعده حرفه‌ای هم خیلی اشراف دارم و پله به پله جلو می‌روم.

تا چند سال دیگر به فوتبالت ادامه می‌دهی؟

 من به فوتبالم تا دو سه فصل دیگر ادامه می‌دهم و بعد از آن هم دوست دارم با مربیگری به فوتبال خود ادامه دهم.

رویایت در فوتبال چیست و چه نکته‌ای ذهنت را خیلی مشغول کرده است؟

 من قبلاً در رده‌های بالای فوتبال ایران بازی کرده‌ام به همین دلیل حضور در سطح اول فوتبال ایران را برای خودم امری شدنی و البته سخت می‌دانم. فعلاً هم بزرگترین دغدغه و رویایم این است که در بوندس‌لیگا دوباره حضور یافته و با یک تیم خوب ان‌شاءالله دو سه فصل دیگر از دنیای بازیگری خداحافظی کنم.

با حضور چند دروازه‌بان بزرگ مجدداً به بازی در تیم ملی فکر می‌کنی؟
 همیشه بازی در تیم ملی ایران را دوست دارم و اخبار مربوط به تیم ایران را جدی دنبال می‌کنم و آرزو می‌کنم تیم کشورم از گروهش صعود کند و در دور برگشت هم بهترین نتیجه را بگیرد.

اما شفاف جواب سؤال قبلی ما را ندادی؟
 حقیقتاً در تیم ملی ایران با وجود اشتیاق فراوانی که داشتم در تمرین برخورد خوبی با من نشد و حتی چند بازیکن تیم ملی در آن مقطع مرا مسخره کردند و ... که خیلی ناراحتم کرد.

دوست صمیمی‌ات در ایران و در تیم ملی چه بازیکنی بود؟
 اشکان دژاگه بازیکن خوبی بوده و هست. من با اشکان رفاقت خوبی داشتم و صمیمی‌ترین دوست فوتبالی‌ام اشکان است که از گذشته با او ارتباط داشته و دارم.

4344