والورده: روز سختی بود و شرایط زمین فاجعه بود

والورده: روز سختی بود و شرایط زمین فاجعه بود

پایگاه خبری فوتبالی- در پایان دیدار بارسلونا مقابل لگانس که با برد سخت آبی اناری ها همراه بود، ارنستو والورده سرمربی بارسا در کنفرانسی خبری شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. البته او قبل  از کنفرانس خبری با مووی استار لالیگا هم گفتگوی کوتاهی داشت که دراینجا گزیده ای از صحبتهای او در پایان بازی را برای شما آماده کرده ایم:

*آنالیز برد: واقعا برد مهمی بود. چون روند بازی برایمان خیلی بد پیش رفت. شرایط زمین بازی فاجعه بود. باد زیادی بود و بازیکنان حریف هم حسابی عقب کشیده بودند.نمی خواهم اینها را به چشم توجیه و بهانه تراشی ببینید ولی پیروزی برایمان یخلی سخت شد. با اتکا به فشارهای زیاد و یافتن استراتژی های خاص توانستیم ببریم. واقعا کار سختی بود. می دانم که بازی درخشانی نداشتیم ولی از این برد راضی و خوشحالیم.

*تاثیر روانی برد در این دست بازیها: می دانم که امسال انتقادات زیادی از تیم مطرح است. ولی تیم ما با اطلاع از اینکه بازی سختی پیش روست حسابی حریف را تحت فشار گذاشت؛ روز واقعا سختی بود. در برخی مسائل باید بهتر شویم و ورق را برگردانیم. این قطعا همینطور است ولی تیم حریف هم ما را تحت فشار می گذاشت ولی در نهایت توانستیم پیروز شویم.می بایست به هر نحوی می شد، دراین بازی به پیروزی می رسیدیم و همینطور هم شد

*بردهای استراتژیک: ما می بایست حسابی مراقب حریف می بودیم. چون آنها در بازیهای هوایی خطرناک بودند.

*بازی بعدی در لیگ قهرمانان بعد از این پیروزی: تیم ما حالا حس خوبی دارد. دو سال پیش 3-0 از سد لگانس عبور کردیم ولی در تیم حس خوبی وجود نداشت. پارسال هم مغلوب لگانس شده بودیم. آنها تیم ارزشمندی دارند. هر تک امتیازی برایشان ارزشمند است و برای ما هم آزمایش سخت و مهمی بود. باید در زمین همه تیمها به پیروزی برسیم و بدانیم که در خانه هر تیمی چطور کار کنیم.

*دلیل عملکرد پرافت و خیز بارسا در بازیهای خارج از خانه: قبلا در این باره صحبت کرده ام. ما این فصل شروع خوبی نداشتیم و در سه بازی باختیم؛ قطعا این برای خود ما هم دردناک است. امروز می بایست با تمام توان بازی می کردیم و دراین مسابقه خارج از خانه به پیروزی می رسیدیم. می توان دلایلی برای بد کار کردن ما در این بازی یافت ولی من ترجیح می دهم بعد مثبت ماجرا را ببینم.

*مصدومیت سوارز و اومتیتی: حالشان خوب است و مشکل خاصی ندارند

*تعویض زودهنگام بوسکتس: راستش بیشتر به خاطر کارت زردی که دریافت کرد. ما می بایست این پست استراتژیک تیممان را به بهترین نحو ممکن پوشش دهیم

6363