وطنخواه: «کالدرون» کارگردان ناکامی‌های پرسپولیس است

وطنخواه: «کالدرون» کارگردان ناکامی‌های پرسپولیس است

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس مشکل اصلی این تیم را روحی و روانی دانست و گفت: گابریل کالدرون در ایجاد شرایط نامساعد فعلی، نقش اصلی را ایفا کرده است.

به گزارش فوتبالی، رضا وطنخواه در گفت‌وگویی، در مورد شکست پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس در این مسابقه عملکرد خوبی داشت اما هر چقدر هم که خوب باشید اما گلی نزنید، فایده‌ای ندارد. حریف یک موقعیت روی دروازه خلق کرد و گلزنی کرد اما پرسپولیس از چندین و چند موقعیتی که به دست آورد استفاده نکرد و این برای تیم یک بحران محسوب می‌شود.

وی افزود: پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ افتخارات زیادی از جمله چند قهرمانی داخلی و نایب قهرمانی آسیا را به‌ دست آورد. در مجموع در فوتبال چند عامل باعث موفقیت است؛ ساختار باشگاه، مربی، بازیکن و امکانات. ساختار باشگاه که زمان برانکو نیز همینگونه بوده و چند وقت یکبار مدیرعامل عوض می‌شد. از نظر زمین هم که برانکو شرایط به مراتب سخت‌تری را تجربه کرد و هر چند ماه یکبار باید دنبال زمین تمرینی می‌گشت؛ از نظر بازیکن هم که همه دیدیم در زمان حضور برانکو با ۱۳ بازیکن به فینال آسیا رسیدیم. عامل چهارم مربی است که نقش اصلی را ایفا می‌کند و کارگردان کار است. از  دید من کالدرون در ایجاد این شرایط نه چندان خوب نقش اصلی را ایفا کرده است.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: چه بلایی سر پرسپولیس آمده که یکی از بهترین گلزنان چند سال اخیر فوتبال ایران حالا نمی‌تواند گل بزند؟ یا چه اتفاقی افتاده که علیرضا بیرانوند که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های آسیا است در چند بازی گل‌های بدی دریافت می‌کند؟ از دید من مشکل اصلی تیم روحی و روانی است و تیم از این حیث به هیچ وجه در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی تصریح کرد: پرسپولیس حتی زمانی هم که خوب بازی می‌کند، نمی‌تواند پیروز باشد. البته این از جذابیت‌های فوتبال است که غیر قابل پیش‌بینی است اما پرسپولیس در خط حمله هیچ حرفی برای گفتن ندارد. علی علیپور روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و در خط حمله بازیکن دیگری نیست که بتواند به او کمک کند. این هم یکی از اصلی‌ترین معضلات پرسپولیس است.

وطنخواه گفت: شرایط خوب نیست. البته حالا زمان مناسبی برای تغییر سرمربی نیست اما موضوعی بدیهی این است که از تیم‌های مدعی عقب افتادیم و با این شرایط هم نمی‌توانیم به این تیم امیدوارم باشیم، پس باید هر چه سریعتر تصمیمی که به نفع پرسپولیس است، گرفته شود.

7655