لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر، دست به دامن یک روانشناس شد

لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر، دست به دامن یک روانشناس شد

پایگاه خبری فوتبالی- لیورپولی ها بیش از سی سال است که طعم قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را نچشیده اند و این درحالی است که درسالهای اخیر با حضور یورگن کلوپ برروی نیمکت مربیگری این تیم، آنهابه روزهای اوجشان بازگشته اند و از نظر فوتبالی توانایی قهرمانی را دارا هستند.

به گزارش فوتبالی، لیورپول در طول سی سال ناکامی اش در قهرمانی در لیگ برتر، دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده اند که آخرین بار، فصل گذشته این افتخار را کسب کردند و در فصلی که گذشت با فاصله یک امتیازی با سیتی، جام قهرمانی لیگ برتر را در دستان شاگردان گواردیولا دیدند. اما این فصل اوضاع برای آنها بهتر از همیشه است و کلوپ و شاگردانش شانس شماره یک قهرمانی هستند؛ چرا که لیورپول حالا و در پایان هفته دوازدهم لیگ برتر با 9 امتیاز برتری نسبت به سیتی صدر جدول را در اختیار دارد.

از همین رو حالا سران باشگاه لیورپول دراین فصل یک روانشناس ورزشی را به خدمت گرفته اند تا تیم را در مسیر  رسیدن به مهمترین هدف خود یعنی فتح لیگ برتر همراهی و یاری کند. فیل جیکوبسون مسئول بخش توانپزشکی لیورپول ، فرد ایده آلی را برای این پست یافت و به سران لیورپول معرفی کرد. او فردی است به نام لی ریچاردسون که سالها پیش خودش یک فوتبالیست حرفه ای بوده و پیراهن تیمهای واتفورد، بلکبرن و آبردین را برتن می کرده و در پست هافبک بازی می کرده. این روانشناس توانا، سابقه مربیگری تیم چسترفیلد را هم داشته است. او از ماه جولای به عنوان روانشناس ورزشی درباشگاه لیورپول مشغول به کار شده و به شاگردان کلوپ مشاوره روانشناسی می دهد. این روانشناس 50 ساله در کمپ تمرینی لیورپول دفتر کار مختص خودش را دارد و هفته ای سه روز در دفترش حاضر می شود تا در صورت نیاز به بازیکنان تیم مشاوره بدهد.

یورگن کلوپ هم اعتماد زیادی به او دارد و از نقش موثر او در باشگاه وتاثیرگذاری مثبتش برروی بازیکنان مطلع است.

 6363