شاهرودی: بايد از الگوى ايويچ براى آماده سازى تيم استفاده كنيم

شاهرودی: بايد از الگوى ايويچ براى آماده سازى تيم استفاده كنيم

پایگاه خبری فوتبالی- مربى تيم فوتبال المپيك بالا بردن آمادگى جسمانى يكى از مهمترين اهداف كادر فنى در فرصت باقيمانده تا بازى هاى مرحله نهايى خواهد بود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از سايت رسمى فدراسيون فوتبال رضا شاهرودى در خصوص دو اردوى اخير تيم اميد در اندونزى و قطر گفت: خوشبختانه دو اردوى مفيد را برگزار كرديم و سه مسابقه تداركاتى كه براى ما پر فايده بود و درس هاى زيادى داشت. حريف ما در اندونزى بعد مسافت و شرايط آب و هوايى همچنين اختلاف ساعت بود. مى دانستيم چنين مشكلاتى در تايلند خواهيم داشت اما لازم بود اين مسئله را به شكل كامل تجربه كنيم. با نظر سرمربى همچنين برنامه ريزى اعضاى كادر فنى و پزشكى براى اين موضوع راه حل هاى مناسبى در نظر گرفته شده است كه در تايلند از اين نظر دچار مشكل نشويم.

مربى تيم اميد همچنين در خصوص اردوى قطر اظهار داشت:در قطر شرايط آب و هوايى و بازگشت به شرايط زمانى مشابه تهران بازيكنان را در همان موقعيت مناسب قبل از سفر قرار داد. به همين دليل تمرينات بسيار خوب و شادابى در دوحه داشتيم. در بازى مقابل تيم ميزبان هم چند بازيكن را در پست هاى جديد مورد استفاده قرار داديم. همچنين سيستم جديدى را مورد استفاده قرار داديم. به جز دقايق ابتدايى كه فكر مى كنم بچه ها تمركز نداشتند عملكرد تيم بسيار خوب و رضايت بخش بود. كاملا تيم برتر ميدان بوديم به طورى كه حتى سرمربى قطر عملكرد و سازماندهى تيم ما را مورد تمجيد قرار داده بود. در واقع به همان شرايط تاكتيكى و نظم تيمى مورد نظر نزديك مى شويم. در اين شرايط يكى از اصلى ترين اهداف ما اين است كه در فرصت باقيمانده بازيكنان را از نظر قواى جسمانى به سطح مطلوب برسانيم.

شاهرودى اضافه كرد: براى حضور قدرتمندانه در مسابقات نهايى بايد به بالاترين آمادگى جسمانى برسيم. آنطور كه به ياد مى آورم ايويچ قبل از جام جهانى ٩٨ قبل از هر چيز به دنبال بالا بردن توان جسمى تيم بود و ما هم بايد به دنبال اجراى همين الگو باشيم. براى حفظ فاصله خطوط و نظم تاكتيكى لازم است از نظر بدنى و ميزان دوندگى شرايط بهترى داشته باشيم. اميدواريم با همكارى و تعامل باشگاهها بازيكنان را در اختيار داشته باشيم و بتوانيم برنامه هاى مورد نظر را اجراكنيم.


4344