شادی عجیب هلندی ها در مبارزه با نژادپرستی

شادی عجیب هلندی ها در مبارزه با نژادپرستی

پایگاه خبری فوتبالی- در دیدار دو تیم هلند و استونی در آخرین دور از بازیهای مرحله مقدماتی یورو 2020، نارنجی پوشان هلندتوانستند به برد ارزشمندی دست بیابند و 0-5 حریف ضعیفشان را شکست دادند.

به گزارش فوتبالی، در جریان این بازی و بعد از یکی از گلهای هلند، جورجی واینالدوم و فرانکی دی یونگ نسبت به شعارهای نژادپرستانه واکنش نشان دادند.

این درحالی است که در ماه های اخیر بحث برسر رفتارهای ناشایست و نژادپرستانه برخی هواداران فوتبال حسابی داغ شده و به عنوان مثال در جریان دیدار دو تیم بلغارستان و انگلیس شاهد اوج گرفتن شعارهای نژادپرستانه هواداران بلغارستان بودیم. دراین میان بسیاری از چهره های فوتبالی کوشیده اند تا به انواع و اقسام ممکن این رفتار ناپسند را تقبیح کرده و نارضایتی شان را از وجود نژادپرستی در دنیای فوتبال ابراز کنند. یکی از این برخوردهای متفاوت و جذاب را در جریان بازی هلند- استونی شاهد بودیم که  جورجی واینالدوم و فرانکی دی یونگ واکنش جالبی در مورد عدم تفاوت بین رنگ پوست انسان ها به نمایش گذاشتند. 

دراین بازی که با هت تریک جورجی واینالدوم به پایان رسید، این بازیکن توانا در جشن اولین گلی که دراین بازی زد، در کنار فرانکی دی یونگ بازیکن جوان و هلندی بارسلونا قرار گرفت؛ این دو، دستانشان را درکنار هم گرفتند و تضاد رنگ پوستهایشان را در کنار هم نشان دادند و بدین ترتیب اعلام کردند که به رغم تفاوت رنگ پوست انسانها، فرقی میان آنها نیست.

بعد از اتمام این بازی بود که هم واینالدوم و هم دی یونگ این تصویر را در اینستاگرامشان قرار دادند و رونالد کومان سرمربی هلند هم این نوع شادی را تحسین کرد و از تلاشهای شاگردانش برای مبارزه با نژادپرستی ابراز رضایت کرد.

6363