سرمربی سابق اسپانیا، گزینه جانشینی والورده در بارسلونا

سرمربی سابق اسپانیا، گزینه جانشینی والورده در بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی- اخیرا اعلام شد که لوئیس انریکه سرمربی سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا با پشت سرگذاشتن تنشهای ناشی از تراژدی درگذشت دخترش مجددا به نیمکت مربیگری لاروخا بازگشته است و بدین ترتیب خبر برکناری روبرت مورنو از نیمکت مربیگری تیم ملی اسپانیا اعلام شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مورنو اخیرا به مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده بود که انریکه آماده بازگشت به نیمکت مربیگری اسپانیاست و پیش از این هم اعلام کرده بود که در صورت تمایل انریکه برای بازگشت،مشکلی با این ماجرا ندارد ودوستی ها برای او ارزشمندتر از هرچیزی است.

به گزارش فوتبالی، این اتفاق در شرایطی رخ داد که مورنو در طول دوران کوتاه حضورش روی نیمکت مربیگری اسپانیا، حتی یک باخت هم با این تیم نداده است. 

بدون تردید می توان عملکرد مورنو روی نیمکت مربیگری اسپانیا را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد. ماتادورها در زمان حضور مورنو روی نیمکت مربیگری شان عملکرد خوبی داشتند و در بازی با مالت هفت گل به این تیم زدند و درمصاف با رومانی هم 5 گل به ثمر رساندند. در طول این مدت مورنو مهره های جدیدی را به تیمش دعوت کرد و شاگردانش تهاجمی و جذاب کار می کردند. او در طول این ماه ها انریکه را یک معلم بزرگ و گواردیولا را یک مرجع و الگو نامیده بود و کلوپ و پوچتینو و سیمئونه هم از جمله مربیان محبوبش بودند.

سرمربی سابق اسپانیا مسی را بهترین بازیکن تاریخ می داند و بارها گفته که نمی توان مربی مسی بود؛ چرا که مسی خود فوتبال و سنگ بنای این ورزش است. 

حالا و در شرایطی که بارسلونا روزهای پرافت و خیزی را با ارنستو والورده سپری می کند، بحث درمورد برکناری این سرمربی اسپانیایی و جانشینان احتمالی او داغ است. اگر تا پیش از این از گایاردو و رونالد کومان (سرمربی فعلی تیم ملی هلند) به عنوان جانشینان احتمالی والورده در بارسا نام برده می شد، حالا نام روبرت مورنو سرمربی سابق ماتادورها هم در لیست گزینه های احتمالی جانشینی ارنستو والورده مطرح شده است و این احتمال وجود دارد که او در آینده هدایت تیم کاتالان و لیونل مسی را در دست بگیرد.

6363