چرا منصوریان دو بازیکنش را کنار گذاشت؟

چرا منصوریان دو بازیکنش را کنار گذاشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل کنار گذاشتن دو بازیکن بومی ذوب آهن مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، علیرضا منصوریان در تصمیمی عجیب، محمدباقر صادقی و زبیر نیک‌نفس را از تیمش کنار گذاشت. اتفاقی که تا امروز هیچ کسی دلیل آن را نمی‌دانست اما روزنامه ایران‌ورزشی در شماره امروزش به دلیل تصمیم منصوریان اشاره کرده است.

به نوشته این روزنامه، ذوب‌آهن در هفته دهم مقابل ماشین‌سازی تبریز در حالی که یک بر صفر از حریف پیش بود، در دقایق پایانی 2 گل خورد و باخت. بعد از این بازی، خبر رسید علیرضا منصوریان به زودی برکنار خواهد شد. این بازی 17 آبان برگزار شد و شایعه‌های اخراج منصوریان آنقدر زیاد شده بود که همه فکر کردند او بعد از بازگشت به اصفهان برکنار خواهد شد. صادقی هم که ظاهراً چنین تصوری داشت، روز 18 آبان پستی در اینستاگرام خود گذاشت که باعث ناراحتی علیرضا منصوریان شد. در این پست نوشته شده بود: «مدعی خواست که از بیخ کند (زند) ریشه ما، غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما». حتی اگر منظور صادقی به منصوریان هم نبود اما برداشت از این پست چنین بود که دروازه‌بان باتجربه ذوب‌آهن با کنایه جواب اتفاقات اخیر و تصمیمات منصوریان را داده. 

بعد از اتفاقات پیش آمده و نتایج ضعیف ذوب‌آهن اصفهان، کادرفنی با بازیکنان جلسه‌ای دوستانه برگزار کرد تا علت ناکامی‌ها و گل خوردن‌های تیم را بررسی کند. در این جلسه منصوریان از بازیکنان خواست که اگر مورد و یا مشکلی هست بگویند. در این لحظه، محمدزبیر نیک‌نفس هافبک ذوب‌آهن اصفهان صحبت‌های انتقادی‌اش را با صراحت بیان کرد. نیک‌نفس ظاهراً در این جلسه به منصوریان گفت: «کسی دیگر شما را دوست ندارد. اول فصل هم آمدید در هر پست 4 بازیکن گرفتید که به این صورت به خیلی‌ها اصلاً فرصت بازی نمی‌رسد. شما اگر بازیکنی را نمی‌خواستید باید می‌گذاشتید می‌رفت تا حداقل در جای دیگر بتواند بازی کند.» این صحبت‌ها شاید از نظر هر بازیکنی منطقی باشد اما بدون شک برای کادرفنی چندان جالب نبود. بر این اساس، وقتی هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان، تصمیم گرفت به منصوریان تا نیم فصل زمان بدهد تا امتیازات لازم را به دست بیاورد، این مدت فرصت برای سرمربی سبزپوشان به وجود آمد تا جواب این انتقادها و کنایه‌ها را بدهد.

1984