غیاثی: کمیته داوران یک نفره موفق نمی‌شود/اصفهانیان و صفیری تأثیرگذار هستند

غیاثی: کمیته داوران یک نفره موفق نمی‌شود/اصفهانیان و صفیری تأثیرگذار هستند

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کمیته داوران بعد از 3-4 ماه اعضایش معرفی شد و به شرط آنکه یک نفره اداره نشود موفق خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، رضا غیاثی در مورد اعلام نفرات جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: معرفی اعضای جدید کمیته داوران گامی رو به جلو است آن هم بعد از 3-4 ماه بی‌سامانی این کمیته و اداره تک نفره آن. مهدی تاج ریاست محترم فدراسیون تلاش زیادی کرد تا کمیته داوران سامان بگیرد. ایشان در گذشته زمانی رئیس کمیته داوران بود و اتفاقاً از طلایی‌ترین دوران داوری فوتبال همان زمانی بود که آقای تاج رئیس کمیته داوران بود و دستمزدها را افزایش داد و شرایط داوران را بهبود بخشید. او همیشه دلسوز داوری کشور بوده و هست.

وی افزود: در جمع اعضای جدید کمیته داوران برخی از دوستان از داوران بین‌المللی اسبق تیم فوتبال ایران بودند و سوابق مدیریتی روشن و درخشانی دارند. از سوی دیگر نفرات جدید هم امیدوارم مثمرثمر باشند و من برای کمیته داوران و اعضای جدیدش آرزوی موفقیت می‌کنم. 

غیاثی در مورد اینکه این کمیته می‌تواند موفق باشد یا نه، گفت: بستگی دارد در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که روز گذشته برگزار شد چه اتفاقی رخ داده باشد. اگر قرار باشد باز هم کمیته داوران یک نفره اداره شود و همه چیز تحت کنترل هدایت ممبینی باشد در باز هم روی همان پاشنه می‌چرخد. آنطور که من اطلاع دارم ایشان حتی به آقایان یزدانی و میرغفار اعلام کرده است دیگر نمی‌خواهد دپارتمان داوری داشته باشد و تشکیلات کمیته و دپارتمان را نمی‌خواهد و فقط یک نفر را به عنوان هماهنگ‌کننده جایگزین داود رفعتی می‌خواهد که هم یزدانی و هم میرغفاری این پیشنهاد را نپذیرفتند.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به سوابق اصفهانیان و صفیری عنوان کرد: اصفهانیان، صفیری و کهوری از افراد خوش‌نام داوری هستند و می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند و کمک کنند تا کمیته داوران گامی به جلو بردارد. اما اگر بخواهد کمیته داوران تک نفره اداره شود بود و نبود این عزیزان فرقی ندارد هرچند من می‌دانم اگر اوضاع بخواهد اینگونه باشد صفیری و اصفهانیان در کمیته کاره‌ای نباشند خیلی زود از جمع کمیته داوران جدا خواهند شد. در زمان ریاست اصفهانیان بر کمیته داوران اقدامات خوب و مثبتی صورت گرفت و پروتکل‌های خوبی با فیفا و AFC امضا شد. من امیدوارم که کمیته داوران شرایط مناسبی پیدا کند و همدلی و کمک همه اهالی داوری گامی به جلو برداشته شود. اما اگر قرار باشد باز هم رفیق‌بازی مبنای انتخاب داوری باشد شرایط مبهم خواهد بود.

وی افزود: من با آقای تاج ریاست محترم فدراسیون حرف زدم و ایشان هم تأکید داشتند که همه بزرگان داوری باید دست به دست هم بزنند تا شرایط خوبی برای داوری کشورمان رقم بخورد.

7413