بررسی عملکرد کاپیتان تیم ملی جلوی عراق ؛ بدون حتی یک حرکت مثبت

بررسی عملکرد کاپیتان تیم ملی جلوی عراق ؛ بدون حتی یک حرکت مثبت

پایگاه خبری فوتبالی-  کاپیتان تیم ملی عملکرد خوبی جلوی عراق نداشت.

به گزارش فوتبالی، مارک ویلموتس با قرار دادن مسعود شجاعی در ترکیب، رهبری تیم را در زمین به این بازیکن باتجربه سپرد؛ اما شجاعی که سابقه حضور در 3 جام جهانی را در کارنامه خود دارد، هم در انجام وظایف فنی خود ناموفق بود هم در رهبری تیم.

 شجاعی اولین کارت زرد خود را بر سر انتقام جوییِ بچه گانه گرفت. پس از خطای بازیکن عراق بر روی او و نادیده گرفتن اعتراض های او به داور، در صحنه بعدی بازیکن بدون توپ عراق را زد و داور را مجاب به دادن کارت زرد کرد.

فارغ از درست یا غلط بودن تصمیم داور برای اخراج شجاعی، 81 دقیقه بازی کردنِ بازیکن 35 ساله ای که تقریبا تا آن دقیقه هیچ عملکرد مثبتی از خود ثبت نکرده بود؛ تصمیم عجیب کادر فنی بود. 

بازیکنی که برای ایجاد موقعیت به بازی گرفته شد، بدون حتی یک پاس کلیدی از زمین خارج شد؛ با 0 شوت و 0 دریبل. در هیچکدام از 4 شوت تیم ملی اثر گذار نبود و در تمامی نبرد های هوایی مغلوب شد. البته مسعود در بازی با عراق 24 پاس داد که 18 پاس او به مقصد رسید منتهی هیچکدام از آنها کلیدی نبود. مسعود که هافبک خلاقی است و در بازی تراکتور و استقلال با یک پاس عمقی عالی زمینه ساز گل دوم تیمش شد، در بازی مقابل عراق نتوانست به وظایفش عمل کند و در ایجاد موقعیت برای خط حمله تیم ملی ناکام بود تا زوج آزمون و طارمی، جلوی عراق هیچ کار خاصی نکرده باشد.

شاید اگر شجاعی هم در زمین بود همان کرنر در لحظات پایانی برای عراق به دست می آمد، شاید باز هم پورعلی گنجی و نادری سر می‌خوردند و  شاید همان توپ گل میشد، ولی انتظار ما از مرد باتجربه تیم ملی متفاوت بود. 

تحلیل از مجید محبی

1984