استعفای رئیس فدراسیون فوتبال عراق به دنبال پس گرفتن میزبانی از این کشور

استعفای رئیس فدراسیون فوتبال عراق به دنبال پس گرفتن میزبانی از این کشور

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون فوتبال عراق پس از خروج بازی تیم پلیس عراق مقابل نماینده موریتانی از کربلا، از اتحادیه فوتبال کشورهای عربی استعفا کرد.

به گزارش فوتبالی، عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق از عضویت در اتحادیه فوتبال کشورهای عربی استعفا کرد تا با این کار اعتراض خود را نشان دهد.

استعفای عبدالخالق مسعود به دنبال انتقال دیدار تیم‌های فوتبال پلیس عراق و نوادیبو موریتانی به خارج از عراق در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های عرب بوده است. با توجه به درگیری‌های کشور عراق حتی دیدار تیم‌های نیروی هوایی عراق و مولودیه الجزایر در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های عرب نیز از بصره به اربیل منتقل شده بود.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق درباره استعفای خود گفت: استعفای خود را پس از خارج کردن دیدار پلیس عراق و نوادیبو موریتانی به خارج از عراق، به اتحادیه فوتبال کشورهای عربی ارسال کردم. چند روز پیش درخواست رسمی خود را با اتحادیه کشورهای عربی داده بودم که این بازی در شهر اربیل برگزار شود، چراکه این شهر ایمن است و شاهد هیچ‌گونه شلوغی یا تظاهراتی در آن نیست. همان‌طور که در دیدار بین تیم‌های نیروی هوایی در چارچوب همین رقابت‌ها، اتفاقی رخ نداده بود.

عبدالخالق مسعود ادامه داد: اتحادیه فوتبال کشورهای عربی به درخواست ما پاسخی نداد و تصمیم خودش را گرفت که بنابراین استعفای خود را به آنها ارسال کردم.

با توجه به شلوغی‌های کشور عراق، فیفا نیز تصمیم گرفته بود دیدار تیم‌های ملی عراق و ایران نیز از این کشور خارج شده که در نهایت این دیدار در اردن برگزار شد.



9697