فنلاند تاریخ ساز شد؛ اولین حضور در رقابتهای اروپایی در یورو 2020

فنلاند تاریخ ساز شد؛ اولین حضور در رقابتهای اروپایی در یورو 2020

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فنلاند با برد 0-3 مقابل لیختن اشتاین حضورش در رقابتهای یورو 2020 را قطعی کرد. تیمو پوکی ستاره فنلاند در این بازی بود و نقش ارزشمندی در این برد ایفا کرد.

به گزارش فوتبالی، با برد فنلاند در این بازی، آنها برای اولین بار در طول تاریخ به رقابتهای یورو راه خواهند یافت و همین برد باعث شد تا در پایان بازی امشب فنلاند مقابل لیختن اشتاین، هواداران مشتاق فوتبال فنلاند به داخل زمین چمن ورزشگاه هلسینکی هجوم بیاورند.

با این برد جایگاه دوم فنلاند در گروه جی و بعد از ایتالیا قطعی شد. گل اول فنلاند در این بازی دردقیقه 21 توسط سایه تومینن به ثمر رسید و پس از آن تیمو پوکی دو گل زد تا تیمش 0-3 به پیروزی برسد. با نتایج کسب شده، بوسنی و هرزگووین تنها می تواند از طریق بازیهای پلی آف به یورو برسد. 

فنلاند آخرین بازی اش در مرحله مقدماتی یورو2020 را دوشنبه شب مقابل یونان برگزار خواهد کرد.

این اولین حضور تیم ملی فنلاند در رقابتهای یورو خواهد بود. تا این لحظه و تا قبل از اتمام بازیهای امشب، 11 تیم حضورشان در رقابتهای یورو را قطعی کرده اند و بلیط مستقیم حضور در بازیهای یورو 2020 را کسب کرده اند: بلژیک، ایتالیا، روسیه، لهستان، اوکراین، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، انگلیس، جمهوری چک و فنلاند و 20 تیم دیگر برای کسب 9 سهمیه حضور قطعی در یورو درحال مبارزه هستند.

تکلیف 4 سهمیه نهایی این تورنمنت هم در ماه مارس 2020 روشن خواهد شد.

6363