داوید ویا، بهترین زوج مسی در بارسلونا

داوید ویا، بهترین زوج مسی در بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی – داوید ویا 37ساله در پایان این فصل لیگ ژاپن بازنشسته می‌شود. او بهترین زوج لیونل مسی بود و در سال‌های 2010 تا 2013 به همراه این بازیکن نمایش‌های درخشانی داشت.

هرچند که رسانه‌ها بیش از همه به مثلث مسی، نیمار و سوارز توجه داشتند، اما مثلث مسی، ویا و پدرو، بارسلونا را به افتخارات بسیاری رساند.

ویا پیش از جام جهانی 2010 با بارسلونا قرارداد امضا کرد و در این جام هم درخشید و اسپانیا با او برای اولین بار فاتح جام شد. ویا چهار گل در یورو 2008 و پنج گل در جام جهانی 2010 زد.

ویا در حال حاضر با 59 گل ملی بهترین گل‌زن تاریخ اسپانیا است و بالاتر از رائول و فرناندو تورس قرار دارد. در ده گل‌زن برتر تاریخ اسپانیا، تنها بازیکنی که در حال حاضر فعال است سرخیو راموس با 21 گل است.

پیش از انتقال ویا به بارسلونا، برخی او را مهاجم بزرگی نمی‌دانستند. اما او مهاجمی دوپا بود. او در چهارسالگی دچار شکستگی پای راست شد و در هنگامی که پایش در گچ بود، پدرش، مل با او تمرین کرد تا پای ضعیف‌ترش، یعنی پای چپش هم قدرتمند شود.

بارسلونا ویا را با تنها 40 میلیون یورو خرید. رئال مادرید یک سال‌ قبل‌تر می‌توانست او را با این قیمت بخرد اما به اعتقاد آنها، نام ویا به اندازه کافی بزرگ نبود.

ویا با بارسلونا در سال‌های 2011 و 2013 فاتح لالیگا، در سال 2011 فاتح لیگ قهرمانان و سوپرجام اروپا، و همچنین قهرمان جام باشگاه‌های جهان و دو سوپرجام اسپانیا، و جام حذفی 2012 شد. او در سال‌هایی که زیر نظر پپ گواردیولا و تیتو ویلانووا بازی کرد، هشت جام با بارسا کسب کرد.

8444