چراغپور: سرمربی‌ ای که از ساحل عاج اخراج شد توانایی هایش را مقابل عراق و بحرین ثابت کرد!

چراغپور: سرمربی‌ ای که از ساحل عاج اخراج شد توانایی هایش را مقابل عراق و بحرین ثابت کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در روز‌هایی که از برد مقابل هنگ کنگ و کامبوج سر مست بودیم گفتم ویلموتس را باید در بازی‌های بزرگ ارزیابی کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلال چراغپور، درباره شکست ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: اشتباهات ویلموتس و البته بازیکنان در این بازی به حدی واضح بود که نیازی به تحلیل و کارشناسی ندارد. چراکه کارشناسی باید برای دیداری انجام شود که مقداری در آن ظرافت و پیچیدگی ببینیم، اما نوع بازی تیم ما به شکلی بود که حرف زدن نسبت به آن بی فایده است.

او افزود: اگر فوتبال نویسی پیدا شود که از خودش درباره بازی دادن به مسعود شجاعی، بیرون کشیدن مهدی طارمی، تعویض‌های بد، حضور کاوه رضایی در دقیقه ۹۰ جای سردار آزمون آن هم در حالی که تیم ما ۱۰ نفره است ۲ خط مطلب بنویسد و به کارشناس هم زنگ نزند خودش تحلیل جامعی است.

چراغپور تصریح کرد: به واقع نمی‌دانم درباره کیفیت بازی ایران مقابل عراق چه بگویم. تیمی که ۳ روز قبل از مهم‌ترین دیدارش اردوی خود را برگزار می‌کند و سرمربی آن هم پنج روز مانده به دیدار با رقیب اصلی اش به بهانه پول نگرفتن به ایران نمی‌آید، مشخص است بازی را به عراق می‌بازد.

کارشناس فوتبال ایران گفت: همان روز‌هایی که همه از بردن تیم‌هایی مانند هنگ کنگ و کامبوج سرمست بوده گفتم ویلموتس را باید در بازی‌های بزرگ ارزیابی کرد. سرمربی‌ای که از ساحل عاج اخراج شد توانایی هایش را مقابل عراق و بحرین ثابت کرد! تیم ملی هشت سال در اختیار کی روش بود و تنها ۱۲ بار باخت، اما اکنون مقابل تیم‌هایی مانند عراق و بحرین که جزء قدرت‌های اصلی فوتبال آسیا هم نیستند ۲ بار متوالی می‌بازد.

چراغپور تصریح کرد: شاید اکنون بهترین راه استفاده از توانایی‌های یک مربی ایرانی مقتدر باشد چراکه ویلموتس نشان داده نمی‌تواند تیم را جمع کند و با این باخت‌ها و اینگونه بازی کردن دیگر حرفش را نمی‌خوانند. فکر می‌کنید در این ۲،۳ جلسه تمرینی چه حرکت مثبتی انجام شده و ویلموتی چه تاکتیک‌هایی را مرور کرده است. آنچه ما در تلویزیون از تمرینان تیم ملی دیدیم ساده‌ترین کار‌های فوتبالی یعنی استپ کردن و پاس دادن بود. تیمی که بین ۲ هافب‌ک دفاعی اش ۲ پاس رد و بدل نمی‌شود چه توقعی می‌توان از آن داشت.

او افزود: شک نکنید آن جدیتی که در بازیکنان تیم ملی زمان تمرینات شان می‌بیند تا وقتی است که دوربین‌های تلویزیونی، خبرنگاران و عکاسان در محل تمرین حضور دارند و پس از اینکه آن‌ها محل را ترک کنند تمرین به شوخی و خنده سپری می‌شود و دیگر کار تاکتیکی خاصی در آن مرور نمی‌شود.

او تصریح کرد: من کورنومتری دارم که در زمان تماشای بازی درصد مالکیت تیم‌ها در زمان مالکیت توپ محاسبه می‌کنم. این کار را در جریان بازی عراق با ایرام انجام دادن و شاید جالب باشد بدانید هر زمان توپ به ایران می‌رسید نهایت ۸ ثانیه می‌توانستیم آن را حفظ کنیم، اما این آمار برای عراقی‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ ثانیه بود. حالا ثابت شد فوتبال هجومی‌ای که ویلموتس مدام روی آن تاکید می‌کند تا چه اندازه محقق شده است.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه با این تفاسیر آیا مردم ایران می‌توانند به صعود از گروه شان امیدوار باشند، گفت: تنها نکته امیدوار کننده در بازی‌های امروز (پنجشنبه) تساوی بحرین مقابل هنگ کنگ بود. همه می‌دانیم تیم‌های عربی با هم رابطه خوبی دارند و عربستان، عراق، اردن، بحرین، کویت، امارات همه از یک قماش هستند. اگر بحرین هنگ کنگ را می‌برد و مانند عراق ۱۰ امتیازی می‌شد شک نکنید آن‌ها با هم زد و بند می‌کردند تا ایران را حذف کنند، اما اکنون بحرینی‌ها می‌دانند اگر مقابل عراق امتیاز از دست بدهند، خودشان به احتمال فراوان حذف می‌شوند. البته تیم ملی ایران هم کار سختی برای پیروزی در چهار بازی بعدی اش دارد.

4344