گزارش ویژه/ ماجدی امروز را باور کنیم یا ماجدی دیروز را

گزارش ویژه/ ماجدی امروز را باور کنیم یا ماجدی دیروز را

پایگاه خبری فوتبالی – عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، اظهارنظر جنجالی‌اش درباره سرمربی این تیم را تکذیب کرد.

به گزارش فوتبالی، نتایج خوب استقلال با استراماچونی باعث شده تا روز به روز به تعداد حامیان سرمربی ایتالیایی آبی‌ها اضافه شود. میرشاد ماجدی یکی از سرشناس‌ترین حامیان آندره‌آ است که در مصاحبه چند روز قبلش با خبرگزاری تسنیم از مربی ایتالیایی تعریف کرد و گفت او به جای مصاحبه کردن، روی کارش تمرکز می‌کند.

ماجدی در شرایطی از استراماچونی تعریف کرده که چند ماه و قبل از سفر این مربی به ایران، در اظهار نظری عجیب مدعی شده که این مربی ایتالیایی را قبول ندارد. او نه تنها در گفتگو با رسانه‌ها به این ماجرا اشاره کرده بود بلکه در گفتگو با دوستان نزدیکش هم استراماچونی را یک سرمربی ناشناس و شکست خورده معرفی می‌کرد. ماجدی 8 خرداد با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده و در واکنش به اینکه قرار شده او و خطیر مسئول مذاکره با گزینه سرمربیگری استقلال( استراماچونی) باشند، گفته:" مدیرعامل باشگاه و معاون او فقط یک اسم به نام استراماچونی آوردند و روی میز گذاشتند و تاکید کردند که من به همراه آنها به ترکیه بروم و قرارداد را امضا کنم اما من گفتم این موضوع را نمی‌پذیرم چون قرار بود رزومه چند سرمربی بررسی شود و بعد به یک اسم واحد برسیم. من که نه در پیدا کردن این مربی نقش داشتم و نه تحقیقی در مورد او کرده بودم چرا باید به ترکیه برای امضای قرارداد می‌رفتم؟ دوستان یک اسم آوردند و روی میز گذاشتند و گفتند با همین مربی ببندیم!" این در حالی بود که او از سوی مدیرعامل و معاون وقت باشگاه برای مذاکره با استرا به ترکیه دعوت شده بود که بی میلی ماجدی باعث تعجب مدیران شد. در همان زمان، او انتخاب سرمربی سابق اینتر را یک اشتباه تاریخی می‌دانست و می‌گفت بسیاری از مربیان ایرانی بهتر از استرا هستند.

ماجدی در آن مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا مخالف مربی ایتالیایی است، جواب قابل تاملی داده بود:" به من گفتند استراماچونی مربی خوبی است ولی من گفتم این نظر شما است! من او را قبول ندارم. به همین خاطر است که گفتم من از عقد قرارداد با این مربی نه خبری دارم و نه می‌دانم که مدیران باشگاه به ترکیه رفته اند."

در آن مقطع زمانی، حرفهای ماجدی با واکنش منفی هواداران استقلال در فضای مجازی مواجه شد. سایت آی اسپورت درباره بازخوردهای مصاحبه ماجدی نوشته:" بخشی از هواداران استقلال معتقد هستند دوستی ماجدی با امیر قلعه‌نویی و تمایل او برای بازگشت وی به استقلال در انتقاد او نسبت به استراماچونی بی‌تاثیر نیست. به هر حال ماجدی این روزها با مصاحبه‌های بعضا عجیبش به یکی از پرانتقادترین مسئولان باشگاه استقلال تبدیل شده است." البته ماجدی اصرارش بر جذب قلعه‌نویی را تکذیب می‌کند اما کمتر کسی است که به یاد نداشته باشد که او سرپرست استقلال در دوران امیر بوده. به نظر می‌رسد میرشاد ماجدی با یک اشتباه تاکتیکی، فکر می‌کرد استرا نتیجه نخواهد گرفت و او اولین کسی است که مصاحبه خواهد کرد و با افتخارخواهد ‌گفت که من قبلا اخطار داده بودم که استراماچونی به درد استقلال نمی‌خورد. من رئیس کمیته آموزش هستم و فضای مربیان را می‌شناسم. این در حالیست که ماجدی سابقه روشنی در مربیگری در فوتبال ندارد و در دوران بازیگری‌اش در استقلال، طبق مراجعه به آرشیو مجلات آن زمان- کیهان ورزشی و دنیای ورزش – یک بازیکن همیشه ذخیره بود که تعداد دقایق بازی‌اش در استقلال مشخص نیست. البته با بررسی ادعای او که در دومین قهرمانی استقلال در آسیا حضور داشته، به این نتیجه می‌رسیم که او در آن رقابتها هم یک بازیکن ذخیره بود و ظاهرا در آن تورنمنت، دقایق چندانی بازی نکرده است هر چند در قاموس فوتبال، حضور بازیکن روی نیمکت و سکو در کنار تیم، او را از کسب افتخار محروم نمی‌کند.

ماجدی در حوزه فوتسال، سالها در تایلند بازیکن و مربی بود و این رشته را هم خوب بازی می‌کرد چرا که می‌گویند او در دوران کودکی و نوجوانی متخصص گل کوچک بوده است. با پایان دوران بازیگری ماجدی، او سعی کرد حوزه‌اش را عوض کند و وارد اجرای ورزشی شد و چند برنامه در شبکه خبر، شبکه دو با اجرای او روی آنتن رفت. ماجدی سعی کرد با مدیران بدنه وزارت ورزش ارتباط بگیرد و در دوران علی سعیدلو و محمد عباسی، توانست وارد بدنه فدراسیون فوتبال شود. او در یک مقطع کوتاه در دوران علی کفاشیان، رئیس کمیته جوانان بود و پس از این که در انتخابات هیات رئیسه فدراسیون در دو دوره ناکام بود، از طریق ارتباط، دوباره در فدراسیون مشغول به کار شد و مسئولیت کمیته آموزش را به عهده گرفت.

امیرحسی فتحی پس از اصرارهایی که از بیرون به او شد، ماجدی را به هیات مدیره استقلال آورد. تصور می‌شد که او مدیر اجرایی تیم شود اما ماجدی که کت و شلوارپوش شده بود، تمایلی به این پست نشان نداد. حالا ماجدی که چند ماه قبل استراماچونی را قبول نداشت نظر دیگری درباره او پیدا کرده و البته مقصر تغییر موضعش را رسانه‌ها می‌داند. ماجدی در گفتگوی امروزش با دوربین پایگاه خبری فوتبالی، درباره آن اظهارنظر جنجالی گفته:" متأسفم برای عزیزانی که واقعیت‌ها را پخش نمی‌کنند. آن بحث در مورد استراماچونی نبوده، واکنشی که دوستان در مطبوعات نشان دادند واکنش اشتباهی بوده اصلاً من در مورد خوب یا بد بودن استراماچونی صحبت نکردم در مورد نحوه آمدن مشکل داشتم این کل قضایا بود حالا به ترتیبی نوشتند و ارائه دادند. الان استراماچونی خوب کار می‌کند، وظیفه من  و تمام هواداران این است که حمایت کنیم."

قضاوت با شما

1984