دفاعیه پیمانکار زمین تمرین پرسپولیس؛ کالدرون اشتباه کرده بود خودش گفت همه چیز خوب است

دفاعیه پیمانکار زمین تمرین پرسپولیس؛ کالدرون اشتباه کرده بود خودش گفت همه چیز خوب است

پایگاه خبری فوتبالی- بخشی از اخبار روز گذشته پیرامون پرسپولیس درباره چمن زمین تمرینی این تیم بود که دوباره خبرساز شده است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران‌ورزشی، با اینکه پرسپولیس تمریناتش را در ورزشگاه شهید کاظمی دنبال می‌کند اما گفته شد کالدرون از وضعیت زمین چمن این مجموعه ناراحت است و از مسئولان باشگاه خواسته دنبال زمین دیگری باشند. در همین ارتباط خبر آمد قرار شده چند زمین را در تهران و اطراف شهر به کالدرون و دستیاراش نشان دهند تا یکی از آنها را تأیید کند. این مسأله را بگذارید کنار مصاحبه اخیر سرمربی آرژانتینی پرسپولیس که گفته بود باشگاه پول ندارد تا برای زمین تمرینی‌شان شن تهیه کند. این ماجرا جدا از بحث مشکلات مالی باشگاه که نگاه‌ها را متوجه گلایه‌های سرمربی سرخ‌ها کرد یک پرسش مهم را باعث شد که اصلاً زمین چمن ورزشگاه کاظمی چه نیازی به شن دارد؟ برای جواب گرفتن درباره این ابهامات سراغ مجید اصغربیگی مسئول زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی را گرفتیم که او توضیحات جالبی داشت.

  آقای اصغربیگی ظاهراً دوباره مشکلاتی برای زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی به وجود آمده و پرسپولیس قصد دارد برای مدتی در زمین دیگری تمرین کند. موضوع چیست؟

نه، من روز قبل (دوشنبه) با آقای پیروانی و انصاری‌فرد صحبت کردم و قرار شد امروز (سه شنبه) در محل باشگاه خدمت آقای انصاری‌فرد برسم و توضیح بدهم که این اتفاق هم افتاد. من تمام مسائل مربوط به زمین چمن را به اطلاع مدیریت باشگاه رساندم و شرایط را ترسیم کردم. مطلع شدم که آقای کالدرون گفته باید روی زمین شن بریزند اما ظاهراً حرف ایشان بد ترجمه شده و اشتباهی صورت گرفته است. من همین امروز صبح (سه شنبه) رفتم سر زمین که افشین پیروانی و بازیکنان شرایط زمین را تحسین کردند. من در چهار روز شرایطی ایجاد کرده بودم که نگو و نپرس. من با توجه به روش بیوتکنولوژیکی که استفاده می‌کنم این شرایط را ایجاد کرده‌ام. باز هم می‌گویم این زمین بهترین زمین تمرینی ایران است. به همین خاطر بود که مدیر مجموعه صورت من را بوسید و مشخص شد مربی خارجی تیم اشتباه کرده است.

این بحث شن چه بود که از سوی کالدرون مطرح شد؟

نمی‌دانم. متأسفانه این مسأله مطرح شد و مشخص نبود منظور ایشان چه چیزی بوده است.

یعنی زمین چمن شهید کاظمی مشکلی ندارد؟

من که از طرف مدیرم مورد تحسین قرار گرفتم. ما اصلاً نمی‌دانیم بحث شن چه بوده است. من 15 روز بود که با آقای کالدرون چهره به چهره نشده بودم. سه ماه هم بود که همکلام نشده بودیم. عوامل باشگاه می‌دانند وقتی درباره چمن چنین صحبتی می‌شود ممکن است من ناراحت بشوم، که البته شدم اما نه در حدی که بگذارم و بروم. البته هر بار که مسائل اینطوری مطرح می‌شود برخلاف منافع من است. با این حال من الان دیگر پیشکسوت فوتبال هستم تا پیمانکار زمین چمن و برای کارم هم چندین لوح تقدیر دارم.

در جلسه‌تان با آقای انصاری‌فرد چه گذشت؟

 تماس گرفتند رفتیم بالا و با ایشان صحبت کردیم. گفتند تو واقعاً شرایطی ایجاد کرده‌ای که هفته‌ای یک مسابقه تدارکاتی هم در این چمن برگزار می‌شود و تحسینم کردند. من هم گفتم خوشحال می‌شوم از نزدیک بیایید و شرایط زمین را ببینید. باور کنید چنین زمین چمنی در ایران نداریم. ما با یک کار بسیار علمی این شرایط را ایجاد کرده‌ایم. کسی هم نیست که من را نشناسد. این کار البته برای من نیست. برای مملکت‌مان است. الحمدلله این دانش در کشور خودمان وجود دارد اما متأسفانه همیشه عده‌ای می‌خواهند عوامل کاربلد را حذف کنند. شما زمین ورزشگاه شهر قدس را ببینید که دو تا تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی آنجا بازی می‌کنند.

حالا با توجه به این تعریف و تمجیدهایی که شما می‌کنید باز هم قرار است پرسپولیس به زمین تمرین دیگری برود؟

نه. من گاهی اوقات می‌گویم یک هفته جای دیگری تمرین کنید تا زمین را غلتک بزنم. در عین حال باید طوری زمین را آبیاری کنیم تا گل نشود. این به خاطر خرابی زمین نیست. شما اگر لنگه این زمین را پیدا کنید من کارم را می‌بوسم و کنار می‌گذارم. البته زمین تمرینی نه زمین مسابقه که هفته‌ای یک بازی در آن برگزار می‌شود. شما ببینید آقای مجیدی مدیر مجموعه شهید کاظمی صورت من را بوسیده و از کارم راضی بود. ایشان خودش آدم کاربلدی است و می‌داند چه می‌گوید. به من گفت از حرف کالدرون ناراحت نباش. همین امروز (دیروز) عصر هم در باشگاه که بودم کالدرون را دیدم که گفت همه چیز اوکی و خوب است. آقای انصاری‌فرد هم گفت کسی را برای پیمانکار چمن آورده‌ایم که نامبر وان این کار است. این را هم بدانید که خودم نیامدم بلکه برای ششمین‌بار من را خواستند و آمدم. همچنین با اینکه چمن این زمین را من نکاشته‌ام اما تمام مسئولیتش پای من است. باید یک چیزی را تعریف کنم. در آن روزهایی که در تهران بارندگی بود سه شب تا صبح باران بارید و حتی صبح هم ادامه اشت. من به باشگاه نامه کتبی زدم که تمرین کنید ولی بازی تدارکاتی برگزار نکنید چون یک مسابقه دوستانه به اندازه 4 جلسه تمرین روی زمین فشار می‌آورد اما بازی کردند. با این حال بعد از آن بارندگی‌ها شرایط زمین بهتر از قبل از بارندگی‌ها شد. البته هیچ‌کس نمی‌گوید ماست من ترش است اما کار من را همه تحسین می‌کنند. شما بیایید زمین را ببینید مثل موکت و مخمل می‌ماند. اصلاً مگر می‌شود لای این چمن‌ها چیزی ریخت. باید لای چمن خالی باشد. از آنجا که هر روز استفاده می‌شود اگر هم قرار باشد چیزی بریزیم با توجه به آبیاری زمین گل و لای می‌شود.

پس مطمئن باشیم این زمین مشکلی ندارد؟

همه این زمین را تحسین می‌کنند. ما با شرایطی که در لابراتوار خودمان ایجاد کردیم باعث شدیم بعد از چهار روز بهترین شرایط در زمین ایجاد شود. این علم افتخار مملکت است. ببینید سال پیش برای اجاره زمین چقدر پول هزینه کردند. همه اینها را من حذف کردم . الان البته شرایط طوری شده که سه روز می‌روند خیریه عمل، کالدرون سریع می‌گوید برگردیم.

پس یعنی پرسپولیس فعلاً جای دیگری نمی‌رود؟

بستگی به من دارد که اصرار کنم بروند تا زمین را غلتک بزنم یا نه. اگر خلأیی پیش بیاید می‌گردیم زمینی پیدا کنیم تا یک هفته زمین غلتک بخورد.

ویدئویی هم از کالدرون منتشر شد که در آن بارندگی‌ها با «تی» آب زمین را کنار می‌زد. ماندن آب در زمین طبیعی است؟

بله. ببینید شرایط زمین در ایران و اروپا تفاوت دارد. در اروپا بارندگی‌ها مداوم است که در این شرایط 80 درصد خاک بستر زمین ماسه بادی است اما در کشور ایران که دما در تابستان به 45 و 47 هم می‌رسد بستر زمین را باید طوری انتخاب کنید که در گرما آب را به مدت 24 ساعت نگه دارد تا چمن در پیک گرما خشک نشود. اگر ما بخواهیم بستر زمین را ماسه بادی انتخاب کنیم درست همان موقع تمرین باید زمین را آبیاری کنیم و تعداد دفعات آبیاری در روز سه چهار بار می‌شود، در حالی که ما برای آبیاری زمین‌های ورزشی روزانه یک بار بیشتر اجازه نداریم. شما ببینید در هیچ جای تهران وقتی صبح در زمین بارندگی می‌شود اجازه تمرین نمی‌دهند و این به خاطر لوطی‌گری و توانمندی من بود. این مسأله هر جای دیگری باشد زمین باید 6 ماه بخوابد و مرمت شود.

1984