پیش بازی عراق-ایران/ جنگ اول با عراق در اردن

پیش بازی عراق-ایران/ جنگ اول با عراق در اردن

پایگاه خبری فوتبالی – مهمترین بازی تیم ملی با مارک ویلموتس، فردا در اردن مقابل عراق خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، تقابل با کشور همسایه همیشه دیدار حساسی برای تیم ملی کشورمان بوده اما این بار حساسیت این دیدار به مراتب بیشتر از تقابل‌های قبلی دو تیم بوده چرا که تیم ملی به خاطر باخت به بحرین، نیاز زیادی به 3 امتیاز بازی فردا دارد و شاید به همین دلیل باشد که سرمربی تیم ملی دیروز قول داده که شاگردانش جلوی عراق، تمام توانشان را به کار خواهند گرفت. از طرف دیگر سرمربی تیم ملی عراق هم به هیچ عنوان دوست ندارد بازنده دیدار فردا باشد چون اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است او شغلش را از دست بدهد و به همین دلیل کاتانچ تمام تلاشش را برای گرفتن امتیاز از ایران به کار خواهد گرفت.

در حسرت برد: تیم ملی، آخرین بار قبل از جام ملتهای 2015 موفق شد در یک دیدار تدارکاتی عراق را شکست دهد. قطعا خاطرتان هست که دو تیم در مرحله حذفی جام ملتها به مصاف هم رفتند. دیداری که مهرداد پولادی از زمین مسابقه اخراج شد و تیم ملی نهایتا در ضربات پنالتی از حریفش شکست خورد. کی‌روش و شاگردانش این فرصت را داشتند که در جام ملتهای 2019 انتقام آن شکست را از عراق بگیرند که آن بازی هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

آمار تقابل: ایران و عراق تاکنون ۲۸ بار برابر هم به میدان رفته‌اند، بیشتر بازی‌ها برنده داشته و البته سهم ایران بیشتر بوده است. ۱۶ بازی به سود ایران و پنج بازی هم به نفع عراق پایان یافته است.

نتیجه قبلی: ایران با یک گل از بحرین شکست خورد و عراق با 4 گل از سد کامبوج گذشت

وضعیت در جدول: در گروه C، عراق با 7 امتیاز از سه بازی در صدر قرار دارد و ایران 6 امتیازی، بعد از عراق و بحرین، تیم سوم جدول است. 

1984