دفاع مجدد هاشمی‌مقدم از جهانبخش؛ علیرضا در لیگ برتر انگلیس ذخیره است نه یک تیم قطری!

دفاع مجدد هاشمی‌مقدم از جهانبخش؛ علیرضا در لیگ برتر انگلیس ذخیره است نه یک تیم قطری!

پایگاه خبری فوتبالی – مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش، به دعوت نشدن این بازیکن به تیم ملی واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، بازیکن برایتون در دو فهرست اخیر تیم ملی جایی نداشته و ویلموتس، به او و همچنین سعید عزت‌اللهی هشدار داده تا زمانی که در تیم باشگاهی‌شان نتوانند به میدان بروند، جایی در تیم ملی نخواهند داشت.

دعوت نشدن جهانبخش به تیم ملی واکنش امیر هاشمی‌مقدم مدیر برنامه‌های او را در پی داشته و او به مانند گذشته اعلام کرده که نیمکت نشینی جهانبخش در برایتون را نباید به معنای شکست این بازیکن در لیگ جزیره دانست.

هاشمی‌مقدم به روزنامه فرهیختگان گفته:" درباره بازیکنانی صحبت نمی‌کنیم که در لیگ مالزی برای تیم‌های خود بازی نمی‌کنند بلکه اینها بازیکنانی هستند که در سطح اول فوتبال اروپا حضور دارند و دو تمرین این نفرات با 4-3 هفته تمرین یا بازی در یک کشور معمولی برابری می‌کند. الان ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر انگلیس حداقل 6 ملی‌پوش دارد و همه آنها نیز همزمان تیم باشگاهی خود را همراهی نمی‌کنند. درباره لیگی صحبت می‌کنیم که اگر کیفیت نداشته باشید، اصلا در این لیگ نخواهید بود. سیستم این لیگ این‌طور است که امکان بازی نکردن چند هفته‌ای یک بازیکن در ترکیب تیمش وجود دارد، اما شاید یکباره 3 بازی پیاپی فیکس شود. اگر بازیکنی در لیگ قطر ذخیره بود، شاید می‌شد حق را به سرمربی تیم ملی داد اما برخی مسائل را چون استانداردی برایش تعریف نشده، نمی‌توان درک کرد."

در کنفرانس خبری قبل از بازی با کامبوج بود که ویلموتس اعلام کرد با هماهنگی کادر پزشکی باشگاه برایتون، جهانبخش را دعوت نکرده تا او بتواند در تیم باشگاهی‌اش به آمادگی برسد. استدلالی که هاشمی‌مقدم موافق آن نیست اگر من باشم، از بازیکنی که در لیگ برتر انگلیس مشغول است، استفاده کرده و از او در تیم ملی بهره می‌گیرم. درواقع او را در تیم ملی آماده نگه داریم. الان عزت‌اللهی و علیرضا در تیم‌های باشگاهی خود بازی نمی‌کنند، اگر در تیم ملی هم به آنها فرصت ندهیم، دیگر نمی‌شود آنها را حفظ و حمایت کرد. علیرضا به خاطر مصدومیت نیست که بازی نمی‌کند بلکه چون سرمربی جدید آمده و می‌خواهد سیستم خود را پیاده کند. او مثلا می‌خواهد در 10 بازی با یک تعداد مشخص تیمش را ارنج کند و اگر نتیجه نگرفت، آن زمان 4-3 بازیکن دیگر را که علیرضا هم شامل آن می‌شود، مورد استفاده قرار می‌دهد. این یک امر طبیعی است. الان وقت حمایت از سعید و علیرضا است و حداقل می‌توان از چنین سطح بازیکنانی در تیم ملی استفاده کرد."

1984