درخشش بنزما در رئال، درهای تیم فرانسه را به رویش باز می کند؟

درخشش بنزما در رئال، درهای تیم فرانسه را به رویش باز می کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- کریم بنزما در ماه های اخیر ستاره بی چون و چرای رئال مادرید بوده و تبدیل به یکی از برترین گلزنهای این تیم شده است و به همین خاطر روزنامه اکیپ در یک نظرسنجی، نظر کاربران فرانسوی را در مورد عملکرد مهاجمان این کشور در دنیای فوتبال جویا شده است.

به گزارش فوتبالی از نظر 73 درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی، کریم بنزما بهترین مهاجم فرانسوی این فصل دنیای فوتبال است. این درحالی است که بنزما مدتهاست که به خاطر مسائل حاشیه ای از اردوی تیم ملی فرانسه کنار گذاشته شده است و آخرین بازی اش برای تیم ملی کشورش را در روز 8 اکتبر سال 2015 انجام داده بود و در آن بازی دو گل برای خروسها به ثمر رسانده بود. اما حالا آمار خیره کننده گلزنی او در رئال مادرید از یک سو و تعریف و تمجیدهای بی شمار زیدان از او باعث شده تا بحث عملکرددرخشان بنزما حسابی داغ شود.

بنزما در بازی رئال مادرید مقابل ایبار دو گل به ثمر رساند و تعداد گلهایش برای تیم مادریدی را به عدد 157 رساند و از رکورد گلزنی پوشکاش عبور کرد. این روزهادر فرانسه این بحث مطرح شده که آیا بنزما باید به تیم ملی فرانسه بازگردد یا نه.

بنزما در طول دوران حضورش در تیم ملی فرانسه در 81 بازی ملی 27 گل به ثمر رسانده بود. اما در سال 2015 دیدیه دشان به خاطر مسائل حاشیه ای که میان بنزما و والبوئنا پیش آمد، او را از اردوی تیمش کنار گذاشت و بعد از آن هم هرگز بنزما را در اردوی تیم ملی فرانسه ندیدیم. درخشش بنزما در ترکیب رئال بحث جدیدی را در فوتبال فرانسه به راه انداخته و روزنامه اکیپ در یک نظرسنجی این سوال را از کاربرانش پرسیده:« آیا کریم بنزما بهترین مهاجم فرانسوی از شروع فصل جاری است؟» 73% از کاربرانی که دراین نظرسنجی شرکت کردند، به این سوال پاسخ مثبت دادند و 24% به آن پاسخ منفی دادند و 3% هم گزینه نمی دانیم را انتخاب کردند.

درطول این مدت بنزما شانس حضور دررقابتهای یورو 2016 فرانسه و جام جهانی 2018 روسیه را از دست داد و این روزها هم دشان مهاجمان دیگری را به اردوی تیمش دعوت می کند: اولیویه ژیرو، آنتوان گریزمان و کیلیان امباپه. اما در حال حاضر دوری آنتوان گریزمان از روزهای اوجش از یکسو و درخشش بنزما در ترکیب رئال از سوی دیگر باعث شده تا فرانسوی ها خواهان بازگشت کریم به اردوی خروسها شوند. 

بنزما در 48% از گلهای این فصل رئال در لالیگا مشارکت داشته و این بهترین آمار در کارنامه ورزشی اوست. روزنامه اکیپ در گزارشی به این نکته اشاره کرده که کریم بنزما پادشاه رئال است ویادآوری کرده که بنزما در طول ده سال حضورش دررئال، بارها سوتهای انتقادی شنیده و بارها هم تشویق شده و درحال حاضر از آمار بسیاری از مهاجمان برتر رئال از رود فان نیستلروی گرفته تا ایگواین، آدبایور، موراتا و چیچاریتو سبقت گرفته است.

 دیدیه دشان هم این روزها در واکنش به احتمال بازگشت بنزما به تیم ملی فرانسه گفته:« اگر بنزما به تیم ملی بازگردد، نه فقط باید با ژیرو، بلکه با امباپه و اکثر لیدرهای تیم باید رقابت کند. این لیدرهای تیم عادت کرده اند که به جوانانی که قصد پرکردن جایشان را ندارند، خوشامد بگویند و از بازیکنی با شخصیتی مثل بنزما استقبال نخواهند کرد.» اما همین صحبتها خبر از این دارد که بحثهایی برسربازگشت بنزما به اردوی خروسها مطرح است.

6363