بدترین خرید تاریخ بارسلونا حالا کجا است؟

بدترین خرید تاریخ بارسلونا حالا کجا است؟

پایگاه خبری فوتبالی – در باشگاهی به بزرگی بارسلونا، طبیعی است که همه خریدها جواب ندهند. لیونل مسی یک بار گفته بود که هر کسی نمی‌تواند با فشار بازی در نوکمپ کنار بیاید. اما زمانی که کی‌ریسون در سال 2009 با قیمت 14 میلیون یورو خریداری شد، یکی از عجیب‌ترین انتقالات تاریخ باشگاه شکل گرفت. پدر کی‌ریسون به دلیل علاقه به موسیقی سبک راک، نام او را تلفیقی از نام دو ستاره این سبک انتخاب کرده بود.

این بازیکن برزیلی در آن هنگام 20 سال داشت. او می‌توانست یکی از بهترین خریدهای بارسا باشد، اما برخی او را بدترین خرید تاریخ بارسا می‌دانند. 

او در نوجوانی کمک کرد کوریتیبا به سری آ برزیل صعود کند و در اولین فصل حضورش در دسته برتر هم 41 گل در 58 بازی در تمامی رقابت‌ها زد. او نقشی کلیدی در قهرمانی تیمش در کامپئوناتو پاراننزه داشت. او در سری آ 21 گل زد و به همراه یک بازیکن دیگر آقای گل شد؛ هیچ بازیکنی در سن او به این دستاورد نرسیده بود.

او در ژانویه 2009 به پالمیراس پیوست اما مشخص بود که به‌زودی راهی اروپا می‌شود. لیورپول او را می‌خواست و در نهایت او به بارسلونا پیوست. کاتالان‌ها به‌حدی از جذب او خوشحال بودند که با او قراردادی پنج‌ساله امضا کردند. او گفت: «امیدوارم به تیم پپ گواردیولا راه پیدا کنم، و مانند بازیکنان برزیلی پرشماری شوم که در این‌جا بازی کرده‌اند. بارسلونا بهترین باشگاه دنیا است و من همیشه بازی‌های این تیم را دنبال کرده‌ام. حالا به رویایم که بازی برای بهترین باشگاه دنیا است رسیده‌ام.»

اما گواردیولا که در فصل قبل از آن بارسلونا را به سه‌گانه‌ای تاریخی رسانده بود، نظر دیگری داشت: «او زیادی جوان است. برخی از آمارهای او عالی است و این روزها سخت بتوان یک گل‌زن پیدا کرد. باشگاه تصمیم گرفته او را بخرد اما او قرض داده خواهد شد. من در این فصل روی او حساب نمی‌کنم.»

کی‌ریسون حتی یک بازی رسمی هم برای بارسلونا انجام نداد. او در پنج سال بعد، عملکردی ضعیف در تیم‌های دیگر داشت و حتی به او بازی هم نمی‌رسید.

بنفیکا او را قرض گرفت اما ژرژ ژسوس، مربی این تیم گفت که او جایی در برنامه‌هایش نداشت. او در بنفیکا هفت بازی در دسته برتر پرتغال انجام داد و گلی نزد.

مقصد بعدی او ایتالیا بود و فیورنتینا او را برای 18 ماه قرض گرفت. او دو گل در سری آ زد اما نتوانست فیورنتینا را مجاب کند که او را نگه دارد. در واقع فیورنتینا او را تنها بعد از شش ماه به بارسلونا پس داد و بارسا او را در تابستان 2010 به برزیل برگرداند و به سانتوس قرض داد. او با این تیم فاتح کوپا لیبرتادورس شد اما بازیکن ثابت آنها نبود و به کروزیرو و سپس کوریتیبا رفت. مصدومیت‌های پیاپی او از زانو هم مشکلش را بیشتر کرد. 

در سال 2014 بود که قرارداد او با بارسلونا تمام شد. او به کوریتیبا برگشت، اما نتوانست عملکرد درخشانش را در این تیم تکرار کند و در سال 2016 به تیم دسته دومی لوندرینا قرض داده شد. او در 27 بازی در سری ب برزیل تنها 7 گل زد. او در سال 2017 به سری آ برزیل برگشت و تنها سه بازی برای آروکا انجام داد و سپس به لوندرینا برگشت، جایی که دیگر به او بازی نمی‌رسید.

آخرین گل رسمی کی‌ریسون در تابستان 2016 زده شده است. او حالا در 30سالگی بازیکن آزاد است و باشگاه‌ها علاقه‌ای به جذب چنین بازیکنی ندارند. این سرنوشت تلخی برای بازیکنی است که 10 سال پیش انتظار می‌رفت فوق ستاره بارسلونا شود. پیوستن به بارسلونا رویایی بود که برای او به حقیقت پیوست، اما تبدیل به کابوسی شد که او هنوز از آن بیدار نشده است.

8444