تحلیل؛ برنامه تیم ملی برای بازی با عراق

تحلیل؛ برنامه تیم ملی برای بازی با عراق

پایگاه خبری فوتبالی- آیا ویلموتس در غیاب حاج صفی مصدوم، در بازی حساس مقابل عراق با سیستم 2-4-4 بازی خواهد کرد؟

به گزارش فوتبالی، مربی بلژیکی پس از انجام اولین بازی مقابل سوریه که تیمش را با آرایش 1-3-2-4 روانه میدان کرد، در 4 تقابل بعدی خود از سیستم 2-4-4 برای تیمش استفاده کرد.

تغییرات نسبت به بازی قبل:در درون دروازه و خط دفاعی به جز بازگشت وریای آماده به لیست، تفاوت دیگری نسبت به بازی با بحرین و کامبوج رخ نداد؛ اما ضعیف‌ترین خط در بازی با بحرین، مشمول بیشترین تغییرات در دوران ویلموتس بوده. جهانبخش، دژاگه، عزت‌اللهی و قدوس با نظر سرمربی به تیم دعوت نشدند. مهرداد محمدی نیز از تیم ملی خط خورد تا جا برای قلی زاده باز شود. احسان حاج صفی نیز به علت مصدومیت بازی مقابل عراق را از دست داد تا مهدی ترابی جایگزین او شود.در خط حمله هم کاوه رضایی آماده که طی 3 بازی اخیر برای باشگاهش 3 گل به ثمر رسانده، در لیست تیم ویلموتس جای گرفت.

معمای هافبک دفاعی: احسان حاج صفی در هر 5 دیداری که ویلموتس هدایت ایران را بر عهده داشت به طور ثابت در ترکیب تیم قرار گرفت و با فرض استفاده این مربی از آرایش 2-4-4 که طی چهار بازی اخیر تیم ملی از آن استفاده کرده، احمد نوراللهی یکی از گزینه های جانشیی حاج صفی و بازی در کنار امید ابراهیمی است. نوراللهی در مقابل کامبوج اولین گل ایران را وارد دروازه حریف نه چندان مطرح آسیایی کرد و در بازی مقابل بحرین با ورودش به زمین، فرم هجومی تیم بهبود یافت. 

دیگر گزینه ویلموتس برای پر کردن جای خالی حاج صفی، علی کریمی است که روزهای خوبی را در استقلال پشت سر می‌گذارد. در تمرین روز دوشنبه مارک ویلموتس دقایقی را صرف صحبت با کریمی کرد و احتمال دارد هافبک تدافعی تیم استقلال، جانشین کاپیتان تیم ملی شود. 

مسعود شجاعی نیز قابلیت بازی در این پست را دارد ولی با وجود عملکرد نه چندان مثبت خود در پست هافبک دفاعی در تراکتور، احتمال استفاده از او ضعیف است. 

خطرناک مقابل تیم های گمنام، کم خطر مقابل تیم های دشوار: بازی مقابل بحرین ضعف در گلزنی به طور محسوسی رویت شد و ایران تنها 3 مرتبه موفق به تهدید دروازه بحرین شد. در بازی دوستانه مقابل کره جنوبی نیز با 4 شانس گل، شب کم فروغی از شاگردان ویلموتس شاهد بودیم؛ اگر اين آمار را در کنار 13 خطری که مقابل سوریه ایجاد کردیم و 21 خلق موقعیت بر روی دروازه  کامبوج قرار دهیم، به عدم توفیق سبک ویلموتس مقابل تیم های قدرتمند تر پی میبریم. شاید حضور کاوه و قلی زاده بتواند این گره کور را در مقابل عراق باز کند.

تحلیل از مجید محبی

1984