جزئیات ال کلاسیکوی احتمالی عربستان؛ زنان هیچ محدودیتی برای پوشش ندارند

جزئیات ال کلاسیکوی احتمالی عربستان؛ زنان هیچ محدودیتی برای پوشش ندارند

سایت رسمی فوتبالی - فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز تائید کرد که سوپرجام اسپانیا برای سه سال آینده یعنی سالهای 2020 ، 2021 و 2020 در کشور عربستان برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، جرارد پیکه از طریق شرکت شخصی خود یعنی کاسموس نقش قابل توجهی در پیشبرد این پروژه داشته است. فدراسیون هیچ حق الزحمه ای به وی نپرداخته است اما به نظر می رسد که او از فدراسیون فوتبال عربستان برای جوش دادن این معامله درآمد کسب کرده باشد. فدراسیون فوتبال عربستان برای سه فصل میزبانی سوپرجام 120 میلیون یورو دریافت خواهد کرد یعنی سالی 40 میلیون یورو که مبلغ قابل توجهی است. نیمی از این مبالغ به خزانه فدراسیون برگزار می شود و نیمی دیگر در اختیار باشگاه های حاضر در مسابقات قرار می گیرد.

در این دوره از مسابقات، بارسلونا و اتلتیکو به عنوان تیم های اول و دوم فصل گذشته لالیگا، والنسیا به عنوان قهرمان فصل گذشته جام حذفی و رئال مادرید به عنوان پرافتخارترین تیم نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا (به علت این که بارسا هم در فینال حضور داشت) در مسابقات حاضر هستند.  ببازی های نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا که از طریق قرعه کشی مشخص می شود، در روز 18 دی برگزار می شود و فینال نیز در روز 22 دی برگزار خواهد شد. هر سه بازی را ورزشگاه ملک عبدالله در شهر جده عربستان میزبانی خواهد کرد.

یکی از دغدغه های دیده بان بین المللی حقوق بشر برای میزبانی این بازی مربوط به ورود زنان به استادیوم ها بود. فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده است که در توافقی که برای برگزاری بازی انجام شده، زنان هیچ محدودیتی برای پوشش و محل نشستن خود داشته باشند و بر خلاف اخباری که اعلام شده قرار نیست که محل نشستن زنان و مردان جدا باشد چرا که زنان می توانند در کنار مردان بنشینند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

از سویی بر اساس توافق انجام شده قرار است که تیم فوتبال زنان اسپانیا نیز در آینده ای نزدیک به عربستان سفر کند تا در آن جا بازی داشته باشد.

قرعه کشی تا ساعاتی دیگر انجام می شود اما تقابل احتمالی رئال مادرید و بارسلونا در نیمه نهایی یا فینال می تواند یک بمب خبری باشد و عربستان را در زمان بازی به مرکز فوتبال جهان تبدیل کند.