سرقت عجیب فدراسیون بلژیک از آرم قهوه ایتالیایی!

سرقت عجیب فدراسیون بلژیک از آرم قهوه ایتالیایی!

سایت رسمی فوتبالی - جمعه گذشته، فدراسیون فوتبال بلژیک رسما از آرم جدید خود در آستانه بازیهای یورو 2020 رونمایی کرد.

تغییر آرم فدراسیون بلژیک در گذر زمان

به گزارش فوتبالی، حالا به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال بلژیک برای طراحی لوگوی جدید خود مرتکب سرقت هنری شده و از آرم یک کارخانه تولید قهوه ایتالیایی سرقت کرده است. شرکت قهوه ایتالیایی "دانسی" یک کمپانی معروف است که در سال 1905 توسط آلفردو دانسی در رم افتتاح شده و یکی از معروف ترین برندهای قهوه در ایتالیا و کل دنیاست. 

مقایسه آرم فدراسیون فوتبال بلژیک با آرم قبلی

فدراسیون فوتبال بلژیک به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود از آرم جدیدش رونمایی کرد که این آرم به آرم شرکت "دانسی" به شدت شباهت دارد و شاید فقط رنگ بندی آن و جزئیات کوچکی میان این دو با هم متفاوت باشد. شکل دو لوگو و نحوه استفاده از دو حرف انگلیسی b  و d در این دو آرم به شدت شباهت دارد و اگر لوگوی دانسی را بچرخانیم عملا به لوگوی تیم ملی بلژیک می رسیم.

مقایسه آرم چرخانده شده دانسی با فدراسیون بلژیک

البته فدراسیون فوتبال بلژیک در بیانیه خود گفته بود که لوگوی جدید صرفا یک تغییر است و نه یک تحول چرا که سه المان اصلی آرم قدیمی در ان مورد استفاده قرار گرفته است: تاج، نماد گل و رنگ های پرچم بلژیک. در هر صورت به نظر می رسد که این سرقت ممکن است که تبعات سنگینی برای فدراسیون فوتبال بلژیک داشته باشد و هیچ بعید نیست که شرکت دانسی از آنها به اتهام "سرقت هنری" شکایت کند.

آرم شرکت دانسی روی محصولاتش