کریم باوی: در صف پیوند کبد هستم

کریم باوی: در صف پیوند کبد هستم

پایگاه خبری فوتبالی- کریم باوی بهترین سرزن فوتبال ایران مدتی بود که در محافل ورزشی غایب بود و هیچ کس هیچ خبری از او نداشت تا اینکه متوجه شدیم سرزن طلایی فوتبال ایران حال و روز چندان خوبی ندارد و ... گفتگوی او با روزنامه ایران‌ورزشی را بخوانید:

  چند وقتی بود که هیچ خبری از شما نبود اتفاقی برایتان افتاده بود؟!

مدتی بود که بیمار و تحت نظر پزشکان بودم. ناراحتی کبد اذیتم می‌کرد به همین دلیل به شیراز رفتم و در بیمارستان نمازی شیراز تحت نظر پزشکان حاذق این بیمارستان قرار گرفتم. بعد از چند روز معاینات دقیق پزشکان به این نتیجه رسیدند که کبدم از کار افتاده و نیاز به پیوند کبد دارم از همین رو مرا در فهرست پیوندی‌ها قرار دادند که در نخستین فرصت ان‌شاءالله کبدم پیوند زده شود و من هم ان‌شاءالله به شرایط عادی برگردم.

چرا به این عارضه دچار شدید؟

ریشه این مشکل به زمان جنگ باز می‌گردد اما حالا مشکلی است که پیش آمده به شکلی که این مشکل به روده و معده‌ام هم زده اما خدا را شکر خیلی دو عضو دیگرم را درگیر نکرده و پزشکان معتقدند معده و روده‌ام با رسیدگی مشکلی نخواهد داشت.

بگذریم و به پرسپولیس بپردازیم در این رابطه باید از کجا شروع کنیم!

پرسپولیس در لیگ نوزدهم چند امتیاز راحت را از دست داد و کمی از این بابت همه هواداران و پیشکسوتان را ناراحت کرد اما شرایط پرسپولیس در ادامه بهتر شده هر چند که باز هم شاهد از دست دادن دو امتیاز خانگی مقابل ماشین‌سازی بودیم؛ دو امیتازی که کام هواداران را حتی پس از دادن کاپ سوپر جام هم خیلی شیرین نکرد.

حتماً منظورتان پنالتی است!

علی علیپور مهاجم خیلی خوبی به لحاظ فنی و اخلاقی است که انصافاً از زمان حضورش خیلی برای پرسپولیس زحمت کشیده است اما او نباید پنالتی‌اش را در حالتی که نیاز شدیدی به گلزنی بود چیپ می‌زد. بازیکن هم زمانی چیپ می‌زند که تیمش با دو سه گل از حریف پیش است و به لحاظ فکری و نتیجه شرایط خوبی در تیم وجود دارد به همین دلیل هم چیپ زدن علیپور از ابتدا غلط بود و نباید به آن شکل پنالتی می‌زد تا شانس پیروزی را از خودشان بگیرد و برای خودش هم هجمه درست نکند.

شما فکر می‌کنید چه کسی برای پنالتی زدن در پرسپولیس از همه ایده‌آل‌تر است؟

 من فکر می‌کنم احمد نوراللهی و عالیشاه و یکی دو بازیکن دیگر هم در پرسپولیس هستند که قادرند در زمان پنالتی بهترین کارآیی را داشته باشند هر چند پنالتی زدن کمی هم ذاتی است و نیاز است که بازیکن در آن لحظه به لحاظ روانی در بهترین شرایط روحی ممکن قرار داشته باشد.

زمان حضور خودتان در پرسپولیس چه کسی بهترین پنالتی زدن تیمتان بود؟

مجتبی محرمی در تیم ما پنالتی می‌زد و پنالتی‌هایش هم ردخور نداشت. البته علی دایی هم به نظرم در تیم پرسپولیس و تیم ملی پنالتی زن خیلی خوبی بود.

بعد از هدر دادن پنالتی برخورد خوبی با علیپور نشد!

بالاخره هوادار از بازیکن تیمش انتظار دارد و تحت هر شرایطی پیروزی تیمش را طلب می‌کند اما حالا اتفاقی است که افتاده به همین دلیل هواداران و بازیکنان باید کمک کنند تا علیپور که راه گلزنی را گم کرده دوباره روی مسیر موفقیت و گلزنی قرار بگیرد.

کالدرون می‌تواند مانند برانکو موفق شود؟

 کالدرون مربی خوبی است اما همه می‌دانند که او برای پیش رفتن در مسیر برانکو نیاز به صبر و حوصله دارد و همه علاقه‌مندان پرسپولیس منتظرند تا پرسپولیس و کالدرون در مسیری بیفتند که برانکو سه چهار سالی در آن قرار داشت و پرسپولیس و سرخپوشان را به جام‌های متعددی رساند.

در لیگ نوزدهم قبول دارید که کار برای قهرمانی پرسپولیس دشوار‌تر از لیگ‌های قبلی است؟

بله حتماً همینطور است چون تیم‌های خوب دیگری نظیر شهر خودرو، استقلال، تراکتور و سپاهان هستند که رقبای سرسختی برای پرسپولیس هستند و کالدرون و شاگردانش باید خیلی بیشتر از سال‌های قبل زحمت بکشند تا موفق شوند.

به بازی‌های حساس تیم ملی بپردازیم بعد از باخت به بحرین شرایط تیم ملی ایران را برای دیدار با عراق چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 من معتقدم تیم ملی کشورمان فقط روی اتفاق بازی را به تیم بحرین واگذار کرد مهاجمان ما چند فرصت خوب را از دست دادند تا روی یک پنالتی غافلگیر شده و کاملاً اتفاقی بازی را به حریف‌شان واگذار کنند اما تیم ما باید مقابل عراق هوشیارتر بازی کند تیمی که خط هافبک و خط حمله قوی دارد و هافبک‌های ما باید جنگ را از هافبک‌های خوب عراق ببرند و دو مدافع میانی‌مان هم حواس‌شان به بازیکن مهاجم خوب و گلزن عراق باشد و او را مهار کنند. به نظرم لزوم بازی بازیکنانی مانند امید ابرهیمی در تیم ملی در بازی با عراق ضروری است تا با جنگندگی چنین بازیکنانی قدرت خط میانی عراق را بگیریم.

1984