محمدی:این موفقیت حاصل زحمات خانواده فوتبال پایه است

محمدی:این موفقیت حاصل زحمات خانواده فوتبال پایه است

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال موفقیت تیم های ملی پایه در نخستین گام را حاصل همدلی و تلاش مجموعه عوامل و دست اندرکاران فوتبال پایه در سراسر کشور دانست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، اکبر محمدی با بیان این مطلب پس از صعود تیم فوتبال جوانان ایران به مرحله نهایی رقابت های قهرمانی آسیا گفت:ظرفیت فوتبال ایران قطعا فراتر از اندیشیدن به مرحله مقدماتی رقابت های مختلف است با این وجود باید بپذیریم فوتبال در آسیا هم پیشرفت کرده و حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی رده جوانان، نوجوانان همچنین زیر 23 سال قاره نشان می دهد که مسیر توسعه و پیشرفت فوتبال پایه به درستی دنبال می شود. ادامه روند استعدادیابی و توجه به توانمندی های موجود در سراسر کشور موجب شکل گیری تیم هایی قدرتمند و توانا در رده های مختلف سنی می شود که با شناسایی تخصصی و شایسته محوری از برترین بازیکنان سراسر کشور شکل گرفته و به خوبی توانمندی استعدادهای فوتبال ایران را در هر رده سنی نشان می دهد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت:امسال و در فروردین سال 1398 تیم المپیک به مسابقات نهایی قهرمانی زیر 23 سال آسیا راه یافت ، پس از آن نوجوانان در همدان به عنوان صدرنشین راهی دور نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شد و در آخرین گام جوانان ما هم با قدرت و کسب 9 امتیاز صعود شیرینی را رقم زدند تا مجموعه موفقیت های فوتبال پایه در رده تیم های ملی تکمیل شود. در این مسیر ابتدا باید از زحمتکشان، مربیان و باشگاههای سراسر کشور تشکر کنیم که با همدلی و پشتکار، تعامل خوبی با فدراسیون فوتبال داشتند و البته فدراسیون با برنامه ریزی مناسب ، سازمان دهی هدفمند و حمایت همه جانبه از تیم ها زمینه تحقق چنین موفقیتی را فراهم ساخت. میزبانی از مسابقات هر 3 رده در داخل کشور با وجود مشکلات اقتصادی یکی از گام های مهم و اساسی بود همچنین اعزام های مداوم ، اردوهای مناسب و بازی های تدارکاتی بسیار خوب با وجود مشکلات مالی و شرایط ویژه اقتصادی موجود قطعا تاثیر چشمگیری در تحقق این موفقیت داشته است. در این خصوص لازم است از ریاست محترم فدراسیون فوتبال همچنین آقایان ساکت و شکوری به طور خاص تشکر کنم که در این مدت همواره حامی تیم های ملی فوتبال در رده های مختلف سنی بودند.

محمدی همچنین اظهار داشت:از جناب آقای معینی استاد خودم و مسئول قبلی کمیته جوانان تشکر می کنم به دلیل زحماتی که در مدت مسئولتشان کشیدند و در این موفقیت تاثیر قابل توجهی داشته همچنین از کلیه همکاران خودم در کمیته جوانان که در سازماندهی ، نظارت و کنترل عملکرد تیم های ملی پایه شبانه روز تلاش کردند. باید از حمایت های کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم قدردانی کرد که توجه ویژه ای به کلیه تیم های ملی داشته اند. به طور کلی گاهی برای موفقیت یک تیم 23 نفره صدها نفر در پشت صحنه تلاش می کنند که همه آنها در این موفقیت سهیم و تاثیرگذار هستند. نخستین گام محکم برداشته شده و حالا هر 3 تیم ما در مرحله نهایی حضور دارند. امیدواریم با ادامه این مسیر ابتدا شاهد موفقیت امیدها در مرحله انتخابی المپیک و پس از آن صعود نوجوانان و جوانان به جام های جهانی پیش روی باشیم.

1984