ادعای روزنامه گل درباره دستمزد کریم باقری: 1.7 میلیارد تومان!

ادعای روزنامه گل درباره دستمزد کریم باقری: 1.7 میلیارد تومان!

پایگاه خبری فوتبالی- بسیاری بر این عقیده‌اند که حضور کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس، یکی از رموز موفقیت‌های این سالیان تیم بوده است. شاید نقش‌آفرینی فنی کریم در پرسپولیس تا حدودی در ابهام باشد، اما او در نقش «بزرگتر» تیم و رابط امین بین بازیکنان و مربی، کارکردی مهم و موثر در پرسپولیس داشته است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، در عین حال اما تداوم همکاری با باقری به این راحتی‌ها هم که افکار عمومی تصور می‌کند، نبوده و نیست. در حقیقت دستیار ایرانی ثابت پرسپولیس در طول چند سال گذشته هرگز قراردادهای ارزان‌قیمتی نبسته، اما اطلاعاتی که از نرخ دستمزد امسال او به گوش می‌رسد واقعا شوکه‌کننده است؛ آنجا که می‌گویند آقا کریم برای ادامه حضور در کادرفنی پرسپولیس، قراردادی یک میلیارد و 700 میلیون تومانی با باشگاه بسته و در حقیقت هم‌وزن یکی از بازیکنان تاپ لیگ پول می‌گیرد!

ماجرا این است که مدیران قبلی پرسپولیس به خاطر از دست دادن برانکو به شدت تحت فشار قرار گرفته بودند. آنها در آن شرایط خاص اصلا علاقه‌ای به از دست دادن سایر اجزای تیم نداشتند؛ به همین دلیل هم سعی کردند همه بازیکنان را نگه دارند و در این مسیر، حتی رقم برخی قراردادها را اصلاح کردند. ماجرای کریم باقری هم همین بود و اگر خبر جدایی او می‌رسید، اوضاع بدتر می‌شد. گویا باقری هم در همین فضا و در مذاکرات ابتدای فصل با باشگاه، برای تمدید قرارداد خواهان دستمزد 2.5 میلیارد تومانی شده است! این پیشنهاد، ایرج عرب و همکارانش را شوکه کرده و آنها که اصلا علاقه‌ای به قطع همکاری با باقری نداشتند، نهایتا بعد از چک و چانه زدن‌های مفصل، قراردادی یک میلیارد و 700 میلیونی با آقا کریم می‌بندند؛ اتفاقی که ظاهرا با نقش‌آفرینی ویژه مهدی محمدنبی رخ داده است.عرب مذاکره با باقری را در انبوه مشکلاتش به نبی سپرد و او هم یکی از سنگین ترین قراردادها با یک دستیار را بست.

ظاهرا استدلال باقری برای درخواست مالی هنگفتش، پولی بوده که دستیاران خارجی برانکو می‌گرفتند. آقا کریم عقیده داشته چیزی از آنها کم ندارد و نقشی که ایفا می‌کند حتی مهم‌تر هم هست؛ بنابراین دلیلی ندارد دستمزد کمتری بگیرد. به هر حال قضاوت با مردم است و آنها باید نظر بدهند دستیار ایرانی گابریل کالدرون ارزش این قرارداد سنگین را دارد یا نه؛ اما در مجموع همچنان خیلی از هواداران به باقری به عنوان رکن موفقیت‌های تیم نگاه می‌کنند. به عنوان مثال بعد از آخرین دربی تهران و مداخله کریم در درگیری‌های کنار زمین، موج دیگری از تحسین‌ها متوجه این چهره محبوب شد. هرچند طبیعتا خیلی از تحسین‌کنندگان از قرارداد یک میلیارد و 700 میلیونی او خبر نداشتند!شاید هم خیلی ها ارزش آقا کریم را برای این تیم بسیار بیشتر هم بدانند کسی که نقش بزرگتر و جمع کننده تیم را ایفا می کند.

1984