ادای احترام بایرن مونیخ به روح انکه ده سال بعد از مرگش

ادای احترام بایرن مونیخ به روح انکه ده سال بعد از مرگش

پایگاه خبری فوتبالی-  روز دهم نوامبر سال 2009 بود که خبر درگذشت روبرت انکه دروازه بان آلمانی دنیای فوتبال روی خبرگزاری ها قرار گرفت. در جریان بازی امشب بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند که در ورزشگاه آلیانس آرنا برگزار شد، یکی از احساساتی ترین لحظات این فصل بوندس لیگارا شاهد بودیم.

به گزارش فوتبالی اندکی قبل از آغاز بازی ال کلاسیکوی آلمان و مصاف بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، یک دقیقه سکوت رعایت شد و حاضران در ورزشگاه برای ادای احترام به روح روبرت انکه دروازه بان سابق بارسلونا، هانوفر و تنریفه او را مورد تشویق قرار دادند. فردا دهمین سالگرد درگذشت انکه است. این دروازه بان آلمانی در نوامبر سال 2009 و در پی افسردگی شدیدی که گریبانگیرش شده بوددر شهر هانوفر خودکشی کرد.

فدراسیون فوتبال آلمان و بنیاد روبرت انکه هم به باشگاه های آلمانی (باشگاه های حرفه ای و آماتور) پیشنهاد داده بودند تا در بازیهای این هفته به احترام انکه یک دقیقه سکوت را قبل از آغاز بازیهایشان رعایت کنند. بنیاد خیریه روبرت انکه سالها پیش توسط همسر او ایجاد شده و می کوشد تا به افرادی که به کمکهای روانشناسان نیاز دارد، کمک کنند و سرمایه گذاری زیادی را برروی سلامت روان افراد انجام می دهند.

دراین میان برخی از باشگاه های آلمانی به این کمپین پیوسته اند و به روح انکه ادای دین کردند. باشگاه بایرن مونیخ هم در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت:« ده سال بعد از مرگ انکه، قبل از آغاز مسابقه، تمام استادیوم به روبرت انکه ادای احترام کردند. افسردگی می تواند درمان شود.»

6363