گزارش ویژه/ شایعه دبیرکلی فتاحی در فدراسیون چقدر جدی است؟

گزارش ویژه/ شایعه دبیرکلی فتاحی در فدراسیون چقدر جدی است؟

پایگاه خبری فوتبالی- مسئولان و کارمندان سازمان لیگ فوتبال ایران به این راحتی ها تغییرات به وجود آمده در کمیته مسابقات این سازمان را باور نمی کنند و این سوال مطرح می شود که چرا امیرحسین(سعید) فتاحی برکنار شده است.

به گزارش فوتبالی، امیرحسین(سعید)  فتاحی بطور ناگهانی از پست ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ برکنار و سهیل مهدی جانشین او شد تا صحبت های زیادی مبنی بر اختلافات داخلی در این زمینه مطرح شود. در هر حال امیرحسین(سعید)  فتاحی یک نیروی پاکار و فعال و شبانه روزی بود که البته حضور او در رسانه ها هم این خاصیت را داشت و در طول هفته مشتری اساسی رادیو،تلویزیون و روزنامه ها و خبرگزاری ها و سایتهای مختلف بود و شاید به همین دلیل کمتر کسی فکر می کند او به این راحتی ها برکنار شود. فتاحی که در پایان فصل گذشته رقابت های فوتبال کشور به دلیل اتفاقات رخ داده در جریان مسابقه فینال جام حذفی از سوی کمیته اخلاق به همراه حیدر بهاروند، 5 سال از کار در فوتبال محروم شده بود، توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تبرئه شد. اتفاقی که برای حیدر بهاروند هم افتاد. با رای کمیته استیناف امیرحسین(سعید) بار دیگر در راس امور اجرایی فوتبال ایران قرار گرفت اما در نهایت صبح روز پنجشنبه خبر برکناری او از سازمان لیگ منتشر شد.

عمق اختلاف دلیل جدایی

اما دلیل اصلی برکناری فتاحی را باید در اختلافاتش با حیدر بهاروند جست. اختلافات عمیق فتاحی با یکی از اعضای هیات رئیسه و بروز برخی مشکلات با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران به جایی رسیده بود که فتاحی بی محابا اعلام می کرد که رییس سازمان لیگ بازنشسته است و بسیاری از دستورات او مشکل قانونی دارد. البته بهاروند با زرنگی خاص خودش نامه های سازمان لیگ را فقط با عنوان رئیس سازمان لیگ امضا می کند. چرا که سازمان لیگ یک شرکت خصوصی زیرنظر فدراسیون فوتبال است و پس از ماجرای قانون بازنشستگی، بهاروند از کلمه نایب رئیس  دوم فدراسیون فوتبال استفاده نمی کرد.

 بر اساس آنچه شنیده شده فتاحی مشکلات بسیار جدی با تصمیم گیری های بهاروند داشت و این موضوع را به گوش مهدی تاج رسانده بود. در هر حال به نظر می رسد در روزهای آینده وضعیت امیرحسین(سعید) روشن شود. نکته جالب اینکه برخی مدیران سازمان لیگ انتظار داشتند خودشان جانشین فتاحی شوند اما بهاروند تصمیم گرفت سهیل مهدی مسئول کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای را جانشین او کند.

فتاحی دبیرکل می شود؟

اما امروز شایعاتی منتشر شد که نشان می دهد شاید امیرحسین(سعید)، دبیرکل فدراسیون فوتبال شود. دیروز کنفرانس رئیس فدراسیون فوتبال نشان داد که امیرحسین(سعید) قرار نیست از شاکله فوتبال ایران محو شود. با امیرحسین(سعید) در این باره صحبت کردیم و او نظر خاصی نداشت و گفت در حال  استراحت است! خبر دیگری در این میان شنیده شده است. فتاحی که رابطه خوبی با فدراسیون نشینان دارد آمادگی خود را برای حضور در این پست اعلام کرده است. در حالیکه تا پایان دوره مهدی تاج در فدراسیون فوتبال دقیقا شش ماه باقی مانده است، فتاحی اگر دبیرکل فدراسیون فوتبال شود باید انتخابات فدراسیون فوتبال را اجرا کند. البته باید دید که فتاحی واقعا دبیرکل فدراسیون فوتبال می شود یا نه. میزان تسلط داور چهارم سابق فوتبال ایران، به انگلیسی هم مهم است که ظاهرا تسلط بالایی در این زمینه ندارد اما بوده اند دبیرکل هایی که تسلطی هم به زبان انگلیسی نداشته اند! جالب است بدانید که فتاحی سالها داور چهارم لیگ برتر بوده اما علاقه ویژه ای به برگزاری مسابقات داشت. او پس از حکم کمیته اخلاق، آرام تر از گذشته شده بود و امسال سعی کرده بود جنجالها و هیاهوهای فصول گذشته را نداشته باشد. فتاحی خودش را در چند برنامه تلویزیونی و رادیویی، سخنگوی سازمان لیگ هم معرفی کرده بود. در هر حال باید منتظر روزهای آینده ماند.

1984