گزارش ویژه/ نگاهی به جامانده‌های لیست جدید ویلموتس

گزارش ویژه/ نگاهی به جامانده‌های لیست جدید ویلموتس

پایگاه خبری فوتبالی- جای کدام بازیکنان در فهرست جدید تیم ملی خالی است؟

به گزارش فوتبالی، این حق طبیعی سرمربی تیم ملی است که با توجه به افکار و برنامه‌هایش، نفراتی را دعوت کند که به درد او می‌خورند منتهی ما هم این حق را داریم که بگوییم از دیدمان جای کدام بازیکنان در فهرست جدید تیم ملی خالی است و دعوت از کدام بازیکنان، کمی سوال برانگیز بوده است.

از دید بسیاری از کارشناسان، مهدی ترابی می‌توانست یکی از نفرات دعوت شده به تیم ملی باشد به خصوص آنکه در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی داشته و جدا از گلزنی در دو بازی مقابل فولاد و ماشین‌سازی، جلوی شاهین هم دو پاس گل داد اما ویلموتس آنقدر مهره هجومی در تیمش دارد که حداقل در این مقطع برنامه ای برای دعوت از ترابی نداشته باشد. البته پیش بینی می شد که ترابی تحت هر شرایطی در لیست ویلموتس باشد، اما غیبت او کمی عجیب به نظر می رسد. در پرسپولیس کالدرون، ترابی یک نجات دهنده است و البته با فرارها و سرعت بالا در جلو بردن تیم و ضربات خوب سر می توانست کمک حال ویلموتس در اردن باشد اما ظاهرا ویلموتس اعتقادی به ترابی ندارد. 

بازیکن دیگری که می‌توانست در اردوی جدید تیم ملی حاضر باشد، سید حسین حسینی بود. دروازه‌بان استقلال که لیگ را خوب شروع نکرد، در 4 هفته گذشته موفق به ثبت سه کلین شیت شده، در شرایطی به تیم ملی دعوت نشده که رشید مظاهری در سه هفته گذشته، 8 گل خورده منتهی ویلموتس کماکان به رشید اعتقاد دارد. البته با توجه به فیکس بودن بیرانوند و آمادگی او و همچنین سرحال بودن پیام نیازمند که در لیگ برتر تنها  یک گل دریافت کرده است، حضور دروازه بان سوم مطمئن مثل مظاهری و حسینی، فرق زیادی برای ویلموتس نکند. در هر حال مظاهری در بازی با استقلال می توانست 4 گل دیگر هم بخورد که البته به موقع ناجی دروازه تراکتور شد.

دعوت از مسعود شجاعی یکی از علامت سوالهای فهرست جدید تیم ملی است. مسعود اگر چه کیفیت فنی بالایی دارد و جلوی استقلال هم با ورودش به میدان یک پاس گل زیبا داد اما این روزها تعداد منتقدان کاپیتان تراکتور و تیم ملی بیشتر از حامیان اوست و از دید آنها، شجاعی بازیکن شایسته‌ای برای حضور در اردوی تیم ملی هم نبوده است. وقتی علیرضا جهانبخش احتمال زیاد به دلیل نیمکت نشینی به تیم ملی دعوت نمی شود، دلیلی هم برای حضور شجاعی که دنیزلی هم به عنوان بازیکن نود دقیقه ای وفیکس به او نگاه نمی کند، وجود دارد.

سیاوش یزدانی هم جلوی تراکتور نمایش پایدار و خوبی نداشت و شاید ویلموتس می‌توانست به جای مدافع استقلال، به شجاع خلیل‌زاده، برای یکبار هم که شده فرصت حضور در اردوی تیم ملی را بدهد اما ویلموتس چون در اردوهای گذشته سیاوش یزدانی را دعوت کرده بود باز هم نشان داد که به بازیکنانی اعتقاد دارد که در اردوهای گذشته آنها را دعوت کرده بود.

1984