چرا هواپیماها حق عبور از فراز خانه لیونل مسی را ندارند؟

چرا هواپیماها حق عبور از فراز خانه لیونل مسی را ندارند؟

پایگاه خبری فوتبالی – اخیرا خاویر سانچز-پریتو، رییس شرکت هواپیمایی ووئلینگ گفته که هواپیماها حق ندارند که از فراز خانه لیونل مسی، ستاره بارسلونا عبور کنند. این حرف او باعث جنجال فراوانی در رسانه‌ها شد و بسیاری از خود پرسیدند که چرا مسی از چنین امتیازی برخوردار است.

سانچز-پریتو درباره توسعه ورزشگاه ال‌پرات بارسلونا صحبت می‌کرد و گفت که این برنامه متوقف مانده است: «دلیلش این است که هواپیماها حق ندارند از بالای خانه لیو مسی عبور کنند، که این اتفاقی است که در هیچ‌ کجای جهان روی نمی‌دهد.»

این حرف او بلافاصله در رسانه‌ها بازتاب یافت و افراد از خود پرسیدند که آیا حرف او درست است، و اگر بله، چرا این حق برای مسی محفوظ است؟

اما روزنامه آ اس پاسخ این سوال را داده است. مساله این نیست که مسی از فرودگاه ال‌پرات خواسته که چرت بعدازظهر او را به هم نزنند. مساله این است که خانه مسی در منطقه گاوا واقع شده، که در 25کیلومتری بارسلونا است و در منطقه پارک طبیعی دل‌‌گاراف است. این منطقه تحت حفاظت محیط زیست است و گیاهان و حیوانات در خطر انقراض دارد.

به این ترتیب، هواپیماهایی که به فرودگاه ال‌پرات می‌روند یا از آن خارج می‌شوند باید کمی مسیر خود را دور کنند تا از این منطقه عبور کنند. هر کسی که به شهر بارسلونا پرواز کرده، می‌داند که هواپیما در آخرین دقایق حرکتش باید 180 درجه بچرخد که دلیلش همین است.

8444