جدول کلی اروپا: لیورپول و یوونتوس صدرنشین، بارسا و رئال میانه جدولی

جدول کلی اروپا: لیورپول و یوونتوس صدرنشین، بارسا و رئال میانه جدولی

پایگاه خبری فوتبالی – رئال مادرید و بارسلونا به صدرنشینی در لالیگا عادت دارند. این دو باشگاه در 20 دوره اخیر لالیگا 16 بار قهرمان شده‌اند، و تنها دپورتیوو لاکرونیا، والنسیا (دو بار) و اتلتیکو مادرید توانسته‌اند در 20 فصل اخیر این دو تیم را کنار بزنند و قهرمان شوند.

بارسا و مادرید در حال حاضر با 22 امتیاز از 11 بازی در صدر جدول لالیگا هستند. اما همه تیم‌های اروپا در یک جدول کلی قرار بگیرند، بارسلونا و رئال در رده‌های هشتم و نهم این جدول خواهند بود.

در این جدول لیورپول با 31 امتیاز صدرنشین است، یعنی 9 امتیاز بیشتر از رئال و بارسا. یوونتوس با 29 امتیاز دوم خواهد بود. آنها به همراه لیورپول تنها تیم‌هایی هستند که در لیگ شکست نخورده‌اند. اینتر با 28 امتیاز سوم، و پاری سن ژرمن با 27 امتیاز چهارم خواهد بود.

سپس نوبت به منچستر سیتی (25 امتیاز)، لستر سیتی (23 امتیاز)، و چلسی (23 امتیاز) می‌رسد. پس از بارسلونا و رئال هم بروسیا مونشن‌گلادباخ با 22 امتیاز قرار می‌گیرد که البته یک بازی کمتر از بارسا و مادرید انجام داده است.

اگر رئال و بارسلونا به همین ترتیب ادامه بدهند، لیگ را با 76 امتیاز به پایان می‌رسانند (لیورپول با این روند به 107 امتیاز می‌رسد). رئال در فصل 07-2006 با 76 امتیاز قهرمان شد، اما از آن هنگام تاکنون هیچ تیمی نتوانسته با این تعداد امتیاز قهرمانی به دست بیاورد.

در این جدول، منچستر سیتی با 34 گل و بارسلونا با 29 گل بهترین خطوط حمله را دارند، و اتلتیکو مادرید و پی‌اس‌جی هم با 7 و 12 گل، کمترین گل خورده را.

در رده‌های یازدهم تا نوزدهم هم رم، رئال سوسیه‌داد، لاتزیو، آتالانتا، کالیاری، اتلتیکو مادرید، سویا، گرانادا و آنژه حضور دارند. 

نکته جالب درباره صدرنشینی لیورپول و یوونتوس این است که همه تیم‌های فرانسوی و اسپانیایی، به جز بارسا و رئال (که ال‌کلاسیکو بین آنها عقب افتاده)، یک بازی بیشتر از تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی انجام داده‌اند. باشگاه‌های آلمانی هم تنها 10 بازی دارند و مونشن‌گلادباخ تنها نماینده آنها است.

8444