لیدر ورونا: مسخره کردن سیاه‌پوست‌ها فرهنگ ماست؛ ما نژادپرست نیستیم

لیدر ورونا: مسخره کردن سیاه‌پوست‌ها فرهنگ ماست؛ ما نژادپرست نیستیم

پایگاه خبری فوتبالی – طرفداران ورونا در بازی با برشا بارها به ماریو بالوتلی توهین کردند. حالا رییس طرفداران افراطی ورونا گفته است که بالوتلی توهم توهین نژادپرستانه را دارد.

این توهین‌ها باعث شد که بالوتلی برای دقایقی از زمین بیرون برود. او سپس برگشت و به ورونا گل زد.

باشگاه ورونا توهین‌های نژادپرستانه به بالوتلی را تکذیب کرده است، و حالا لوکا کاستلینی، رییس طرفداران افراطی ورونا می‌گوید: «ما هویت فرهنگی خاصی داریم. طرفداران ما نسبت به مسائلی که بقیه جدی می‌گیرند بی‌توجه هستند. ما بازیکنان کچل، بازیکنان با موی بلند، بازیکنان اهل جنوب ایتالیا و بازیکنان رنگین‌پوست را مسخره می‌کنیم، اما هدف ما سیاسی یا نژادپرستانه نیست. این فرهنگ ماست. همین و بس.

وقتی بالوتلی توپ را زد، داور حتی نفهمید که چه شده است. شما باید منتظر تصمیم قاضی فدراسیون بمانید. خواهید دید که طرفداران ورونا جریمه نخواهند شد.

شعارها را تنها چهار نفر سرمی‌دادند و ویدیو آنها هم ضبط شد. این توهم بالوتلی است.»

کاستلینی همچنین به این که بالوتلی تباری غنایی دارد اشاره کرده است: «بالوتلی تنها به این دلیل ایتالیایی است که شهروندی ایتالیا را دارد، اما او هرگز نمی‌تواند یک ایتالیایی تمام‌عیار باشد. ما هم یک کاکاسیاه در تیممان داریم که دیروز گل زد و همه هواداران ورونا تشویقش کردند. آیا کلمه کاکاسیاه مشکلی دارد؟ آیا بابت به کار بردنش از طرف پلیس به درب خانه من می‌آیند؟»

8444