فاکتور مشترک در سه باخت بارسلونا تا به اینجای فصل

فاکتور مشترک در سه باخت بارسلونا تا به اینجای فصل

پایگاه خبری فوتبالی- بارسلونا تا به اینجای رقابتهای لالیگا سه باخت دردناک را متحمل شده؛ یکی مقابل اتلتیک بیلبائو ، دیگری در مصاف با گرانادا و آخرین باخت این تیم که دیشب در مصاف با لوانته رقم خورد. در این میان هزاران دلیل و توجیه برای این سه ناکامی بارسا تا به اینجای رقابتهای لالیگا عنوان شده ولی در هر سه این بازیها یک فاکتور مشترک وجود داشته که قطعا در باخت تیم کاتالان تاثیرگذار بوده.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، در هر سه باخت بارسا در این فصل که هر سه دررقابتهای لالیگا رقم خورده، یک اتفاق مشترک بوده: نیمکت نشینی سرخیو بوسکتس و قرار نداشتن او درترکیب اصلی آبی اناری ها. بوسکتس در بازی بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو در سن ممس و پس از آن ناکامی تیمش در ورزشگاه لوس کارمنس مقابل گرانادا، حتی یک دقیقه هم در ترکیب تیمش قرار نگرفت و در بازی دیشب تیمش هم زمانی به زمین رفت که اوضاع از کنترل خارج شده بود. 

بوسکتس در سه باخت بارسا در این فصل که هر سه دور از نوکمپ رقم خورده، در ترکیب اصلی تیمش قرار نداشت.تنها بار دیگری که بارسا بدون حضور بوسکتس درترکیب یازده نفره به میدان رفت و موفق به پیروزی شد در شب برد 0-4 این تیم مقابل سویا بود و در دیدارهایی که او در جمع 11 نفر اصلی تیمش قرار داشته نتایج به نحو دیگری رقم خورده: 8 برد و دو تساوی مقابل دورتموند و اوساسونا.

این بازیکن باتجربه و 31 ساله اسپانیایی با حضورش درترکیب بارسا ریتم خوبی به بازی تیم می دهد. با حضور بوسکتس بارسا با ریتم خوبی بازی می کند و آمادگی فیزیکی بالای او تیم را به جلو می راند. احتمالا فشردگی بازیها سبب شده که والورده در بازی با لوانته به او کمی استراحت بدهد. ولی کمتر بازیکنی در بارسا می تواند جای خالی او را در زمین مسابقه پر کند و در بازی دیشب آبی اناری ها مقابل لوانته جای خالی بوسکتس کاملا احساس می شد.

زمانی که بوسکتس در ترکیب بارسا نباشد آبی اناری ها به سختی می توانند ثبات را در بازی شان حفظ کنند و این آمار ناکامی های بارسا در غیاب بوسکتس در ترکیب بارسا، تصادفی و اتفاقی به نظر نمی رسد. حالا والورده باید با احتیاط بیشتری در مورد نیمکت نشین کردن بوسکتس تصمیم بگیرد. اینطور به نظر می رسد که او باید در ترکیب بارسا باشد تا تیمش بتواند به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند و تیم کاتالان علاوه بر وابستگی به مسی، حالا به بوسکتس نیز وابسته است.

6363