پیش‌بازی فولاد - پرسپولیس؛ تیم کالدرون به صدر نزدیک می‌شود یا بحران؟

پیش‌بازی فولاد - پرسپولیس؛ تیم کالدرون به صدر نزدیک می‌شود یا بحران؟

پایگاه خبری فوتبالی- در جدال تیم های 16 امتیازی لیگ، کدام تیم به اندوخته خود اضافه خواهد کرد؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس پس از دو باخت پیاپی در هفته های پنجم و ششم مقابل سپاهان و شهر خودرو، موفق شد در برابر پیکان و شاهین به برد دست یابد.

اولین تساوی فصل:

پرسپولیس تا پایان هفته هشتم، با 5 برد و 3 باخت، تنها تیم بدون مساوی لیگ بود که با تساوی بدون گل مقابل ماشین سازی، اولین تساوی فصل برای شاگردان کالدرون رقم خورد. آخرین تساوی پرسپولیس، به هفته 29 لیگ گذشته و بازی با همین تیم ماشین سازی بر می‌گردد. 

تغییرات بیش از حد:

کالدرون هنوز نتوانسته ترکیب دلخواه خود را در پرسپولیس پیدا کند و در هر بازی ترکیب تیم را دستخوش تغییرات کرده است. به نظر می‌رسد در قلب خط دفاعی زوج محمد انصاری و کنعانی زادگان به جایگاه ثابتی در تیم رسیدند و مهم ترین معضل سرخپوشان، در فاز هجومی تیم است. کالدرون که در بازی های گذشته مهدی شیری و سیامک نعمتی را در دفاع راست امتحان کرده بود، در بازی مقابل ماشین سازی از شجاع خلیل زاده در این پست استفاده کرد. شجاع در پست غیر تخصصی نتوانست انتطارات را برآورده کند و با تنها 1 تکل موفق و بدون پاس کلیدی و دریافت یک کارت زرد بازی را به اتمام رساند. خلیل زاده با دریافت کارت زرد در نیمه دوم دیدار با ماشین سازی، ۴ کارته شد و بازی مقابل فولاد را از دست داد.

انتقاد های تند کالدرون:

گابریل کالدرون که در هفته های گذشته انتقاد های تندی را روانه جونیور براندائو، مهاجم تیم خود کرد، پس از خراب شدن پنالتی توسط علیپور، اینبار تیغ تیز انتقادات خود را به سمت علیپور نشانه رفت. مربی آرژانتینی با بیان اینکه علیپور با بی تفاوتی پنالتی خود را هدر داده، این کار را بی احترامی به همه دانست و بیان کرد که دیگر به علیپور پنالتی نخواهد داد.

ماجرای علیپور و پنالتی ها:

بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در ادوار لیگ برتر، در فصل گذشته از 8 پنالتی خود در تمامی مسابقات، 6 گل به ثمر رساند و دو پنالتی خود مقابل صنعت نفت آبادان و پیکان را از دست داد. این فصل علیپور 2 بار مقابل ماشین سازی پنالتی زد و در هر دو مرتبه مقابل حامد لک ناموفق بود.

فولاد، 8 بازی بی شکست:

فولاد پس از شکست در اولین هفته لیگ، 8 هفته بدون شکست را پشت سر گذاشت و پس از آن شاگردان نکونام، به 4 برد و 4 تساوی دست یافتند. همچنین با تساوی بدون گل هفته گذشته، شهاب گردان برای ششمین بار موفق به بسته نگه داشتن دروزاه خود شد.

دربی خوزستانی ها:

در این فصل 3 تیم صنعت نفت، فولاد و نفت مسجد سلیمان نمایندگان خوزستانی ها در لیگ برتر بودند. فولاد با باخت مقابل صنعت نفت و تساوی با نفت مسجدسلیمان، بازی های خود را در دور رفت لیگ مقابل تیم های هم استانی به پایان رساند.

نتیجه هفته گذشته:

پرسپولیس در دیدار گذشته در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل با ماشین سازی تبریز رضایت داد. التبه علیپور می‌توانست با گل کردن پنالتی دقايق پایانی، قرمز های پایتخت را به پیروزی برساند که با تصمیمی عجیب، با چیپ زدن پنالتی، این موقعیت را به هدر داد.

فولاد خوزستان پس از 3 برد پیاپی، در هفته تساوی ها، مقابل نفت مسجد سلیمان با نتیجه 0-0 متوقف شد.

وضعیت در جدول:

هر دو تیم 16 امتیازی هستند و پرسپولیس با تفاضل گل بهتر در رتبه چهارم و فولاد پس از صنعت نفت، در رتبه ششم جدول قرار دارد.

*دوشنبه ۱۳ آبان

 فولاد خوزستان - پرسپولیس _ ساعت 17:45_ ورزشگاه شهدای فولاد

داور: اشکان خورشیدی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و رحیم شاهین