صوفی‌زاده: از داوران خانم حمایت می‌کنم،شان آنها باید حفظ شود

صوفی‌زاده: از داوران خانم حمایت می‌کنم،شان آنها باید حفظ شود

پایگاه خبری فوتبالی- نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در خصوص مساله داوری که در لیگ برتر بانوان رخ داده واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته لیگ برتر فوتبال بانوان ناگهان مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که دلیل آن اعتراض داوران خانم به پرداخت نشدن مطالباتشان بود و در نقطه مقابل هدایت الله ممبینی رئیس کمیته داوران در اقدامی قابل تامل این داوران را از فهرست داوری بازی های لیگ خارج می کند.

تصمیمی که البته فدراسیون فوتبال طبق معمول هیچ واکنش رسمی به آن نشان نداد و از سوی کمیته داوران هم تایید و تکذیب نشد با این حال این موضوع نقل محافل فوتبالی ها شد به طوری که کارشناسان داوری نسبت به این عملکرد ممبینی انتقادهای زیادی کردند.

در همین زمینه لیلا صوفی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال  گفت: من این موضوع را می دانم که آقای ممبینی از وقتی که وارد کمیته داوران شدند مبنای کارشان استفاده از داوران جوان بود و من فکر می کنم تصمیمی که او در مورد داوران خانم گرفته نشات گرفت از این همین موضوع باشد. در هر صورت داوران جوان هم باید از یک جایی شروع به کار کرده و تجربه کسب کنند. اگر مبنا بر همین اصول باشد نمی توان به مدیریت آقای ممبینی ایرادی گرفت اما اگر واقعا به دلیل اعتراض بانوان داور این اتفاق افتاده من در کنار داوران هستم و قطعا بابت این موضوع با آقای تاج صحبت خواهم کرد.

وی افزود: البته همیشه اتفاقی که رخ می دهد در رسانه ها و فضای مجازی بازتاب ها مختلف است اما باید بر اساس واقعیت در مورد مسائل صحبت کرد. من با خود آقای ممبینی صحبت کرده ام و خواستم که شان داوران حفظ و از آنها تکریم شود. به هر حال فدراسیون فوتبال مدتی است که در مورد مسائل مالی مشکلاتی دارد و پول داوران هم باید سازمان لیگ پرداخت کند. من تا جایی که می دانم آقای بهاروند با وجود مشکلاتی که داشتند پول داوران راتهیه کرده و قرار بوده این پرداختی ها صورت گیرد. 

صوفی زاده تاکید کرد: با توجه به این مباحثی که در مورد داوران خانم مطرح شده من بار دیگر به آقای ممبینی یادآور می شوم که اگر خارج کردن داوران از قضاوت به خاطر اعتراض بوده تصمیم درستی نیست.

9697