بررسی جنجالهای بازی ناپولی- آتالانتا در مجلس ایتالیا

بررسی جنجالهای بازی ناپولی- آتالانتا در مجلس ایتالیا

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار چهارشنبه شب دو تیم ناپولی و آتالانتا که در سن پائولی برگزار شد، با تساوی 2-2 به پایان رسید. البته این بازی صحنه های بحث برانگیز زیادی داشت و طبق گفته کارشناسان داور بازی، چندین خطای محرز پنالتی را سوت نزد تا حالا جنجالها در کشور ایتالیا برسر این بازی بالا بگیرد.

به گزارش فوتبالی، در این میان، گروهی از نمایندگان مجلس ایتالیا که جزو هواداران باشگاه ناپولی به حساب می آیند،  خواستار تحقیق و تفحص درباره این دیدار پرحاشیه در پارلمان ایتالیا شده اند. 

این بازی در هفته دهم سری آ برگزار شد و جنجالهای زیادی را به همراه داشت. هواداران ناپولی براین باور هستند که داور بازی، یک پنالتی صد در صد به نفع تیم‌شان نگرفته و اشتباهات داوری باعث شده تا تیمشان دو امتیاز ارزشمند را از دست داده و برد را با تساوی عوض کند.جنجالها دراین رابطه آنقدر بالا گرفته که پرونده این بازی در مجلس ایتالیا بررسی خواهد شد.

روز پنجشنبه گروهی 12 نفره از نمایندگان مجلس ایتالیا، گزارشی را دراین رابطه به هیات رئیسه مجلس این کشور ارائه کردند و حالا وزارت ورزش ایتالیا باید در مجلس حاضر شده و به سوال نمایندگان درباره این بازی پاسخ دهد.در گزارش این نمایندگان می خوانیم:« دولت برای اطمینان از بی طرفی و صداقت در لیگ این کشور، چه اقداماتی در دستور کار قرار داده است؟ یکی از وظایف وزارت ورزش، فعالیت نظام‌مند در راستای مبارزه با دستکاری در نتایج مسابقات ورزشی و ترویج درستکاری به عنوان یکی از ستونهای اصلی هر فعالیت ورزشی است.  داور دیدار ناپولی- آتالانتا، یک پنالتی واضح را برای ناپولی اعلام نکرد و سپس حاضر به بررسی صحنه توسط VAR نشد. ناپولی به ناحق از دو امتیاز محروم شده و به رتبه پنجم جدول لیگ سقوط کرد.»

از سوی دیگر مارکو، برادر لورنزو اینیسیه هم با انتشار تصاویری از این بازی جنجالی در صفحه رسمی اش در اینستاگرام نوشته:« این نابودی فوتبال ایتالیاست.» و به تصمیمات جنجالی داور این بازی اعتراض کرده است.

6363