کاری که علیپور کرد و رونالدو جرات آن را نداشت!

کاری که علیپور کرد و رونالدو جرات آن را نداشت!

پایگاه خبری فوتبالی- علی علیپور در بازی برابر ماشین سازی در موقعیتی قرار گرفت که رونالدو ستاره فوتبال جهان یک شب پیش از آن در موقعیتی مشابه برابر تیم ته جدولی جنوا جرات انجام را نداشت!

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در بازی برابر ماشین سازی در حالیکه احتیاج به برد داشت با سد دفاعی حریف روبرو شده بود و نتوانست موقعیت زیادی روی دروازه حریف ایجاد کند تا اینکه در اواخر بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد.

تیم قرمزپوش برای اینکه فاصله خود را با صدر جدول کم کند باید ۳ امتیاز این دیدار را به دست می آورد و در هنگام اعلام پنالتی نیز میلیون ها هوادار پرسپولیس در منزل و هزاران هواداری که در سرمای ورزشگاه منتظر برد تیمشان بودند، نکاه خود را به نقطه پنالتی دوختند تا برد تیمشان را همراه با گرفتن کاپ سوپرجام جشن بگیرند.

علی علیپور که چند وقت پیش در بازی جام حذفی یک ضربه پنالتی را برابر ماشین سازی و حامد لک هدر داده بود این بار نیز پشت توپ ایستاد تا خیال هواداران از بابت گل شدن این پنالتی با توجه به انگیزه بالای علیپور برای انتقام از لک راحت شود.

بعد از وقفه طولانی در بازی بخاطر اعتراضات کادر فنی و بازیکنان ماشین سازی، علیپور پشت ضربه ایستاد اما در کمال ناباوری و به بدترین شکل ممکن پنالتی خود را به صورت چیپ و ضربه‌ای بسیار آرام تقدیم دروازه بان حریف کرد تا آه از نهاد ‌هواداران بلند شود و همه از چرایی این اقدام بازیکن گلزن پرسپولیس شوکه شوند.

حرکت علیپور به حدی عجیب و دور از انتظار بود که گزارشگر بازی نیز به طور خاص به آن پرداخت و اسماعیل حلالی بازیکن سابق پرسپولیس نیز شدیدا به این حرکت بازیکن پرسپولیس آن هم در شرایطی که این ضربه می‌توانست 3 امتیاز حساس را از آن پرسپولیس کند، انتقاد کرد.

در حقیقت علیپور با زدن ضربه چیپ قصد داشت به بدترین شکل ممکن و مبتدیانه از لک انتقام بگیرد؛ انتقامی شخصی و نه در جهت منافع تیم بزرگ پرسپولیس!

کاری که علیپور کرد و رونالدو جرات آن را نداشت!

این اتفاق در حالی رخ داد که روز قبل از این بازی(چهارشنبه) یوونتوس در خانه برابر تیم پایین جدولی جنوا به میدان رفت که این دیدار تا ثانیه های پایانی علی‌رغم حمله‌های مداوم یاران رونالدو و دفاع همه جانبه حریف با تساوی یک بر یک در جریان بود تا اینکه رونالدو در وقت اضافه بازی موفق به گشودن قفل دروازه حریف شد اما داور بازی آن را آفساید اعلام کرد.

موج حملات یوونتوس و در راس آن‌ها کریستیانو رونالدو ادامه پیدا کرد تا اینکه با خطای مدافعان حریف بر روی رونالدو، داور سوت خود را به نشانه پنالتی به صدا درآورد.

رونالدو به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال با کوله‌بازی از افتخارات، در دقیقه 96 پشت ضربه ایستاد و با ضربه‌ای محکم و فنی آن را به تور دروازه چسپاند و 3 امتیاز شیرین را نصیب یوونتوس کرد تا تیمش همچنان جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی سری آ باشد.

این دو صحنه مقایسه جالبی بین علیپور آقای گل لیگ برتر ایران با رونالدو یکی از برترین بازیکنان جهان از نظر گرفتن تصمیم حرفه ای در دقایق حساس بازی نشان می دهد. اینکه چطور یک بازیکن به خود اجازه می دهد در حساس ترین دقیقه بازی وقتی بازی با تساوی رو به اتمام است به خود اجازه زدن پنالتی نمایشی می دهد کاملا در تضاد با حرفه ای گری یک بازیکن است. وقتی بدانید که حتی کریستیانو رونالدو نیز به خود اجازه چنین کاری را در این موقعیت مشابه نمی دهد و فقط به گلزنی فکر می کند.

4344