آنالیز صنعت نفت/ آبادان، برزیلته

آنالیز صنعت نفت/ آبادان، برزیلته

پایگاه خبری فوتبالی- صنعت نفت آبادان پس از گذشت 8 هفته از لیگ، در فاصله 3 امتیازی با صدر جدول قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات، هدایت صنعت نفت آبادان را برای لیگ نوزدهم بر عهده گرفت و جانشین پائولو سرجیوی پرتغالی در این تیم شد.

 اسکوچیچ که در ایران سابقه هدایت ملوان بندر انزلی، فولاد و خونه به خونه مازندران را در کارنامه خود دارد، اکنون با صنعت نفت آبادان، در 5 بازی اخیر در لیگ بدون باخت بوده و مرد محبوب آبادانی ها به شمار میرود.

خط به خط با برزیل ایران: محمد دریس و ناصر سالاری دو دروازه‌بانی هستند که در لیگ نوزدهم برای صنعت نفت به میدان رفته اند. محمد دریس، تیرماه 95 به صنعت نفت آبادان پیوست و در آن زمان سهمیه زیر 23 سال این تیم محسوب می شد. او در آکادمی طلایی پوشان رشد کرد و به سبب قد و قامت بلندش «دروازه بان 2 متری» لقب گرفت. این دروازه بان 24 ساله پس از اشتباه بر روی گل کنعانی زادگان در جریان بازی با پرسپوليس، از هفته چهارم نیمکت نشین ناصر سالاری شد. سالاری 32 ساله که سابقه حضور در نفت را داشت، پس از یک فصل حضور در فولاد، دوباره به این تیم بازگشت.

محمد قریشی، عقیل کعبی و محمد اهل شاخه سه مدافع مرکزی تیم را تشکیل می‌دهند. هر سه این بازیکنان برای آبادانی ها در لیگ و جام حذفی موفق به گلزنی شده اند. محمد قریشی هفته هشتم دومین گل صنعت نفت را وارد دروازه تراکتوری کرد که هفت هفته را بدون گل خورده سپری کرده بود. عقیل کعبی نیز تک گل 3 امتیازی را در هفته اول لیگ به فولاد زد. دو گل محمد اهل شاخه هم در جام حذفی مقابل قشقایی شیراز، شاگردان اسکوچیچ را به دور بعدی رساند. عبدالله ناصری و جعفر سلماسی در دو طرف این خط دفاع 3 نفره جای دارند.

از بین محمد حنفی، مسلم مجدمی و مصطفی احمدی، دو بازیکن در جلوی خط دفاعی به میدان می‌روند. هر سه این بازیکنان خصوصیات دفاعی دارند. 

خط حمله 3 نفره زرد پوشان در چند بازی اخیر با ریکانی در راست، میلاد جهانی در چپ و عیسی آل کثیر در نوک پیکان خط حمله شکل گرفته. ریکانی تکنیکی، جهانی شوتزن و آل کثیر باهوش، صنعت نفت را به تیم زهرداری تبدیل کرده است. البته عیسی آل کثیر کم حاشیه نداشته؛ آل‌کثیر در بازی مقابل پارس جنوبی وقتی فهمید در ترکیب اصلی قرار ندارد، قهر کرد تا اسکوچیچ او را از لیست ۱۸ نفره بیرون بگذارد. بعد از بازی نیز آل‌کثیر از تیم کنار گذاشته شد، اما در نهایت در بازی با تراکتور به میدان رفت و برای اولین بار در این فصل دروازه رشید مظاهری را باز کرد. رضا جبیره جوان نیز یکی از استعدادهای آینده دار آبادانی ها محسوب می‌شود. 

سیستم نو: تیم دراگان اسکوچیچ با سیستم 3-4-3 بازی می‌کند. آرایشی که در زمان حمله حریف، با اضافه شدن ناصری در راست و سلمانی در چپ، تبدیل به دفاع 5 نفره می‌شود. در زمان حمله با اضافه شدن این بازیکن به خط حمله، تعداد نفرات این تیم در فاز هجومی افزایش میابد و کار برای دفاع حریف سخت میشود. هماهنگی بازیکنان و آشنایی آن ها در این سیستم، به زمان نیاز داشت و به همین دلیل، در بازی های ابتدایی صنعت نفت، شاهد اشتباهات فردی بازیکنان بودیم. 

تاکتيک مهم اسکوچیچ، استفاده از ضربات ایستگاهی است. میلاد جهانیِ چپ پا ارسال های خوب خود بر روی دروازه حریفان خطر ایجاد می‌کند. هفته هشتم و در جدال با تراکتور، هر دو گل صنعت نفت با ارسال های میلاد جهانی به ثمر رسید.

تحیل از مجید محبی

1984