کریس رونالدو: یک بازیکن کامل بدون نقطه ضعف هستم

کریس رونالدو: یک بازیکن کامل بدون نقطه ضعف هستم

پایگاه خبری فوتبالی- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس در گفتگوی جذابی با مجله فرانس فوتبال شرکت کرده و درمورد مسائل مختلفی اظهار نظر کرده؛ او درمورد شخص خودش نظرش راابراز کرده و از مراقبتهایی که برای طولانی تر شدن عمر فوتبالی اش به عمل می آورد حرف زده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، این بخش دیگری از این گفتگوی جذاب است. کریس رونالدو در جریان این گفتگو خودش را اینگونه توصیف کرده:« من یک بازیکن کامل بدون نقطه ضعف هستم؛ البته برای یک فوتبالیست کامل و یا برای کسی که در نزدیکی این جایگاه است، تعریفی برای کمال وجود ندارد.»

او در مورد نکاتی که به او در رسیدن به موفقیت کمک کرده گفت:« اولین نکته مهارت است؛ اگر مهارت نداشته باشی، نمی توانی کارهای زیادی انجام دهی. ولی مهارت بدون تلاش به هیچ دردی نمی خورد. هیچ چیزی از آسمان و به صورت هدیه برای تو نمی افتد. اگر تلاش نمی کردم، هرگز به این جایگاه نمی رسیدم.»

کریس در ادامه درمورد هدف اصلی اش در دنیای فوتبال گفت:« دوست دارم درحالی که پیر می شوم، جوان بمانم. یعنی حس رقابتی ام را حفظ کنم. به همین خاطر حسابی مراقب بهداشت زندگی ام، تغذیه و خوابم هستم. تقریبا 70% از زندگی من وقف فوتبال می شود. باید باهوش باشی تا بتوانی دوام داشته باشی. من این را آموزش وتربیت یک فوتبالیست می دانم.»

رونالدو در ادامه به این نکته اشاره کرد که تعداد محدودی از فوتبالیست ها هستند که بتوانند 16 یا 17 سال در سطح اول فوتبال دنیا حضور داشته باشند و راز موفقیتش را اینگونه عنوان کرده:« من کارهایم را با نظم و ترتیب انجام می دهم. در عین حال قابلیت و توان تطبیق پذیری بالایی دارم و این به من کمک کرده تا بتوانم در سه باشگاه بزرگ دنیای فوتبال که حضورداشتم موفق باشم و به دنبال چالشهای تازه ای هستم که ریلکش نشوم .»

او در مورد رقابتش با لیونل مسی در دنیای فوتبال گفت:« رقابت من و مسی رقابت سالمی است؛ چون به هردویمان اجازه داده تا بهتر شویم. اما فراتر از همه اینها، انگیزه های من به سایرین بستگی ندارد. می خواهم همیشه در اوج باشم.»

کریس همچنین درمورد تبدیل شدن به بازیکنی با بیشترین گل در تاریخ دنیای فوتبال به این نکته اشاره کرد که رکوردها آنقدرها فکرش را درگیر نمی کنند. در بخش پایانی صحبتهای رونالدو او در مورد دوران پس از خداحافظی اش از دنیای فوتبال گفت:« پانزده سال پیش خودم را وقف فوتبال کردم. بعد از خداحافظی، تمام کارهایی که در دنیای فوتبال انجام داده ام را تحسین خواهم کرد ولی از آن زمان به بعد از بودن در کنار دوستانم و خانواده ام لذت می برم و به تماشای رشد و تحصیل فرزندانم می نشیم. می خواهم این تجربه ام را در زندگی به کار می گیرم ولی این بحثها برای حالا نیست و هنوز حرفهای زیادی برای گفتن در دنیای فوتبال دارم.»

6363