گزارش ویژه/ ماجرای پیج اینستاگرامی که رفت و برگشت/ به نام پرسپولیس، به کام یک ادمین خارج از ایران!

گزارش ویژه/ ماجرای پیج اینستاگرامی که رفت و برگشت/ به نام پرسپولیس، به کام یک ادمین خارج از ایران!

پایگاه خبری فوتبالی– ماجرای صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس چیست؟

به گزارش فوتبالی، اردیبهشت ماه سال قبل بود که خبرگزاری ایسنا اعلام کرد صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس که تیک آبی دارد و فالوئرش بیش از یک میلیون نفر است، در اختیار باشگاه نیست و یوزر و پسورد آن دست یکی از اعضای باشگاه است که حاضر نیست آن را در اختیار باشگاه قرار دهد. این ماجرا، نهایتا پایان خوشی برای پرسپولیس داشت و 9 تیرماه امسال بود که سایت باشگاه پرسپولیس از کنترل صفحه اینستاگرام رسمی این مجموعه خبر داد هر چند که در بیانیه باشگاه به این نکته هم اشاره شد که پرسپولیس قصد دارد از کسانی که طی این مدت کنترل صفحه را به دست داشتند، شکایت کند اما داستان صفحه جنجالی اینستاگرام باشگاه پرسپولیس چیست؟

2 سال قبل بود که باشگاه پرسپولیس صفحه اینستاگرام خود را راه اندازی کرد. طبق گزارش خبرگزاری ایسنا که اول آبان منتشر شده، همان زمان که این صفحه از اختیار باشگاه پرسپولیس خارج شده بود شایعه‌ای مطرح شد که یکی از پیشکسوتان پرسپولیس صفحه را در اختیار دارد و این صفحه را در اختیار مسوولان باشگاه پرسپولیس قرار نمی‌دهد. سایت بانک ورزش در گزارش هفته گذشته خود با اشاره به این موضوع ، از افشین پیروانی به عنوان فردی نام برده که ایمیل و شماره تلفنش در صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس ست شده است و اسکرین شاتهایی هم در این باره روی این سایت رفته است که نام و ایمیل و شماره تلفن افشین پیروانی در آن دیده می شود. البته طبق اطلاعات سایت فوتبالی، مدیر اجرایی جدید پرسپولیس هر گونه نقش داشتن در این ماجرا را تکذیب کرده است.

به نام پرسپولیس، به کام یک خانم!

خبرگزاری ایسنا در گزارش هفته گذشته‌اش به این نکته اشاره کرده که در آن مدتی که کنترل صفحه اینستاگرام پرسپولیس دست باشگاه نبوده، حدود 90 پست تبلیغاتی در این صفحه منتشر شده که پول آن به حساب یک خانم واریز شده است. طبق اطلاعات سایت فوتبالی، هزینه هر استوری تبلیغاتی در این صفحه بین 12 تا 15 میلیون تومان بوده که بعضی اوقات، این صفحه روزی بین 30 تا 50 میلیون تومان درآمد داشته و کار به جایی رسیده که در روزهایی که پرسپولیس داشته، صفحه اینستاگرام پرسپولیس، تا 100 میلیون تومان هم درآمدزایی داشته که البته ریالی از این پول تا به این لحظه به حساب باشگاه پرسپولیس واریز نشده است و به همین دلیل باشگاه پرسپولیس به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده تا این پول را بازپس بگیرد. در واقع هر کس که می خواست به این صفحه آگهی بدهد باید به حساب یک خانم پول واریز می کرده است و حالا باشگاه از این خانم هم شکایت کرده است. 

درباره نقش افشین پیروانی در این ماجرا روایتهای زیادی منتشر شده است هر چند مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با فوتبالی از کلیت ماجرا ابراز بی اطلاعی می کند اما باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که پیروانی هر گونه نقش در این ماجرا را تکذیب کرده است منتهی سایت بانک ورزش در گزارش خود روی این نکته اشاره کرده که یکی از دلایل مخالفت وزیر ورزش و برخی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با انتخاب پیروانی، همین ماجرا بوده است.

فوتبالی، شنیده‌های خود از این ماجرا را در ادامه منتشر و البته این حق را برای افشین پیروانی قائل است که درباره این ماجرا را توضیح دهد.

چند احتمال و روایت و گمانه زنی

این روایت را باید بررسی کنیم که این پیج به یک نفر در امارات واگذار شده است. مشخص نیست که پیج به این شخص فروخته شده یا اجاره داده شده است اما ظاهرا نام این شخص م.گ است و در امارات زندگی می‌کند و قطعا از پستهای تبلیغاتی، درصدی به حساب او واریز می‌شده است. مطمئنا بین این شخص در امارات و خانمی که در تهران شماره حساب به تبلیغات دهندگان داده،ارتباط فامیلی وجود دارد. 

اما روایت دیگری هم در این باره وجود دارد که یوزر و پسورد صفحه پرسپولیس و اعطای دوباره مالکیت به باشگاه، یک اهرم فشار بوده است. جزییات روایت دوم به دلایل حقوقی، قابل انتشار نیست اما در این باره می شود این نگاه را هم داشت که پیروانی در این ماجرا دور خورده است. در واقع جناب م.گ از نام پرسپولیس و افشین پیروانی سواستفاده کرده و نام او را در بیو صفحه نگه داشته تا تبلیغات دهندگان فکر کنند پیج همچنان دست افشین پیروانی مدیراجرایی سابق پرسپولیس است و البته هیچ مطلب، استوری یا ویدیویی در نقد مدیریت هم منتشر نمی شد تا تبلیغات دهندگان فکر کنند این صفحه همچنان صفحه پرسپولیس است. جالب اینجاست فردی که مقیم امارات است و صفحه را در اختیار داشته در بازیهای پرسپولیس در امارات و در لیگ قهرمانان آسیا، از جایگاه تماشاگران لایو می داد و این سوال مطرح می شد که اگر این صفحه در اختیار باشگاه پرسپولیس است چرا دربازیهای پرسپولیس در قطر و ازبکستان و ژاپن، هیچ لایوی از این صفحه پخش نمی شود! اصلا چرا در این پیج، از رختکن و جایگاه خبرنگاران و نیمکت و کنفرانس مطبوعاتی هیچ لایوی پخش نمی شد!

پیگیریهای قضایی ایرج عرب به کجا رسید؟

سایت بانک ورزش که معمولا اخبار موثقی از باشگاه پرسپولیس دارد نوشته است در شکایت باشگاه پرسپولیس به خاطر سوء استفاده از صفحه اینستاگرام این باشگاه در شعبه ۹ بازپرسی فرهنگ و رسانه، نام افشین پیروانی هم احتمالا به میان می‌آید و البته با قطعیت در این باره ننوشته است. این پرونده را ایرج عرب به دادگاه برده و طبق خبر ایسنا، در مراحل اولیه تحقیق، نامی از افشین پیروانی مطرح نشده است و البته عجیب است که انصاری فرد بخواهد پرونده ای را پیگیری کند که نام پیروانی به عنوان مدیراجرایی در آن مطرح باشد. برخی معتقدند که اسپانسر باشگاه یعنی ایرانسل پول هنگفتی به ادمین ساکن امارات داده است تا صفحه به باشگاه برگردد اما ماجرای دیگری است که می گوید ایرج با سفر چندباره به امارات به همراه سهند حبیب زاده، توانسته اند با پیگیری در کنفدراسیون فوتبال آسیا و شرکت اینستاگرام و نامه نگاریهای متعدد صفحه را پس بگیرند. فعلا هدف پرسپولیس این است که نزدیک به بیش از یک میلیارد تومان و یا حتی مبلغی بیشتر از این را بازپس بگیرد و در این باره کوتاه نمی آید. باید دید نتیجه این ماجرا چه خواهد شد.

1984