گزارش ویژه/ چرا خون به مغز امیر نرسید؟

گزارش ویژه/ چرا خون به مغز امیر نرسید؟

پایگاه خبری فوتبالی – دلیل ادبیات منشوری سرمربی سپاهان در کنفرانس خبری بعد از بازی با سایپا چه بود؟

به گزارش فوتبالی، امیر قلعه‌نویی چهره جنجالی هفته هشتم لیگ بود. او در کنفرانس خبری بعد از بازی تیمش، درباره شعارهایی که علیه او در برخی ورزشگاه‌ها داده می‌شود، گفت: یک شعارها از سوی برخی تیم‌ها طراحی شده است. جالب است که این تیم‌ها قبل از بازی معذرت‌خواهی می‌کنند و می‌گویند که این شعارها از طرف لیدر منتخب باشگاه نیست. فکر می‌کنم یک اتاق فکر بیرون از فدراسیون وجود دارد. این داوران آینده داوری ایران هستند و همان طور که من اشتباه می‌کنم، آنها هم اشتباه می‌کنند. باید حواس‌مان باشد؛ قبل از مسابقه می‌گویند که فلان لیدر در فلان جایگاه به شما توهین می‌کند و این اتفاق هم رخ می‌دهد. اینها لقمه و نطفه‌شان ایراد دارد و این برمی‌گردد به خانواده‌ای که ندارند. امیدوارم این افراد پدرشان را پیدا کنند!"

صحبتهای قلعه‌نویی بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و طبیعتا همه علیه این بخش از صحبتهای او موضع گرفتند. خبرگزاری ایسنا، در بخشی از گزارش انتقادی او درباره ادبیات قلعه‌نویی، نوشته:" استفاده از جملات "چال میدانی" تاکنون در نشست‌های رسمی خبری فوتبالی کم‌سابقه بوده است. مطالب فلسفی قلعه‌نویی در اینستاگرام و اظهارات حکیمانه او در نشست خبری که به لطف مشاوران و گردانندگان صفحه مجازی او توانسته تا حدودی سابقه این سرمربی را بهتر کند تا وقتی ادامه داشت که تیم او پیروز میدان می‌شد و حالا بعد از یک مساوی، او به گذشته‌اش بازگشته است."

در چنین شرایطی، سرمربی سپاهان ساعاتی قبل و در صفحه اینستاگرامش به دلایلی که باعث شده، او به قول خودش دچار لغزش کلام شده و از دایره ادب خارج شده، اشاره کند. قلعه‌‌نویی نوشته:" هواداران واقعی تیم‌ها به دلایل مختلف و از جمله همین فضای ناپاک فحاشی ترجیح می‌دهند به ورزشگاه نروند و این باعث شده عملاً‌اختیار سکوها به دست عده‌ای فحاش بیفتد. این‌ها هوادار نیستند. بنده‌ی پولند و هر روز ممکن است به یک سمت بچرخند.عده‌ای در یک باشگاه، از زمانی که تیم من تبدیل به رقیب اصلی‌شان شد، اتاق فکری تشکیل داده‌ند تا با فحاشی به ناموس و خانواده‌ی من سپاهان را از دایره‌ی رقابت خارج کنند."

سرمربی سپاهان که بعد از گذشت چند روز، تازه متوجه لحن فوق‌العاده منشوری‌اش شده، بابت حرفهایش عذرخواهی کرده اما این سوال را مطرح کرده که آیا مدیران آن تیمی که هوادارانش نود دقیقه بدترین الفاظ را به او نسبت دادند هم حاضرند از او عذرخواهی کنند؟ او از فدراسیون و کمیته‌های انضباطی و اخلاق هم پرسیده که آیا بابت توهین به او و خانواده‌اش واکنشی نشان خواهند داد.

سرمربی سپاهان در حالی این سوالات را مطرح کرده که هنوز معلوم نیست کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال چه برخوردی با او بابت صحبتهایش در کنفرانس خبری بعد از بازی با سایپا نشان خواهد داد.  برخی خبرها حاکی از آن بود که او به زودی به کمیته اخلاق احضار می شود اما هنوز خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

قلعه نویی انگشت اتهام را سمت یک باشگاه خاص نشانه گرفته و این موضوع می‌تواند هواداران این تیم را بیشتر از گذشته علیه سرمربی سپاهان تحریک کند.

در گذشته علی دایی هم زمانی که به او در ورزشگاهها فحاشی می شد آشکارا اعلام کرد: کسانی که به خواهر و مادر او فحش می دهند، این فحش ها به خواهر و مادر خودشان برمی گردد. این اظهار نظر او هم درست مثل اظهارنظر قلعه نویی کولاکی به پا کرد. در هر حال به نظر می رسد جدالهای لفظی در فوتبال ایران، همچنان ادامه دار باشد. سوال اینجاست که چرا در آن کنفرانس خون به مغز قلعه نویی نرسید. او تیم خوب و گران قیمتی دارد و البته مساوی مقابل سایپا نمی بایست اینقدر او را به هم می ریخت. دروازه بان او، رکورد سید حسین حسینی را شکسته بود و تیمش حالا 8 هفته است گل نخورده است. مطمئنا این جملات، به درد آخرهای لیگ می خورد. جایی که ممکن است قهرمانی یا سهمیه مستقیم از دست برود و یا اشتباهات داوری فاحشی رخ دهد. این جملات قلعه نویی مطمئنا در اول فصل، محلی از اعراب ندارد.

توضیح فوتبالی: عکسهای مطلب به خبرگزاری ایمنا است

1984