آ اس: گل‌زن‌ترین مدافع تاریخ جانشین والورده در بارسلونا می‌شود

آ اس: گل‌زن‌ترین مدافع تاریخ جانشین والورده در بارسلونا می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی – روزنامه آ اس گزارش داده که مدیران بارسلونا به این نتیجه رسیده‌اند که امسال، آخرین فصل حضور ارنستو والورده روی نیمکت این تیم خواهد بود. قرارداد او در تابستان منقضی می‌شود ولی گزینه تمدید برای یک سال دیگر را دارد. با این حال، مدیران بارسا قصد ندارند این گزینه را فعال کنند. به این ترتیب آنها به سراغ یافتن جانشین او رفته‌اند.

اگر فصل با قهرمانی لیگ تمام شود (و والورده در کنار گواردیولا تنها مربیان بارسا شوند که در هر سه فصل اول حضورشان قهرمان لیگ شده‌اند)، او فاتحانه بارسا را ترک خواهد کرد. فتح لیگ قهرمانان هم اوضاع را بسیار بهتر خواهد کرد. اما جوزپ ماریا بارتومئو فصل بعد آخرین سال حضورش در ریاست بارسلونا را می‌گذراند و بعد از آن، انتخابات ریاست باشگاه برگزار خواهد شد.

حالا همه چیز در بارسلونا نشان می‌دهد که رونالد کومان جانشین والورده خواهد شد. این مربی هلندی از حضور در بارسا استقبال می‌کند. او زننده گل اولین قهرمانی بارسلونا در جام باشگاه‌های اروپا در سال 1992 در ویمبلی است. کومان یک رکورد جالب هم دارد: او در فصل 94-1993 لیگ قهرمانان با 8 گل در کنار وینتون روفر آقای گل اروپا شد، و این در حالی است که او مدافع میانی بود. کومان با 193 گل در 533 مسابقه در لیگ، گل‌زن‌ترین مدافع تاریخ فوتبال است. او در تمامی رقابت‌ها 253 گل زده و در رده‌بندی مدافعان گل‌زن، دانیل پاسارلا با 175 گل با فاصله‌ای زیاد در رده دوم است.

در قرارداد کومان با تیم ملی هلند بندهایی وجود دارد که او در صورت داشتن پیشنهاد از بارسا، می‌تواند قراردادش را فسخ کند. به نظر می‌رسد او پس از یورو 2020 از سمت خود کنار خواهد رفت.

کومان در تابستان اخیر هم به نیمکت بارسا نزدیک شد، اما به دو دلیل جانشین والورده نشد؛ اول این که می‌خواست با هلند فاتح یورو 2020 شود، و دیگر این که بارتومئو تصمیم گرفت والورده را نگه دارد.

بارسلونا نام‌های دیگری را هم در ذهن دارد، مانند مارک فان‌بومل و فیلیپ کوکو، هافبک‌های سابق این تیم. تیاگو موتا هم گزینه دیگر بارسلونا است، اما او مربی جنوا شده و بعید است فعلا به عنوان مربی به بارسا برگردد. 

8444