دکتر نوروزی: تیم های پایه استقلال هنوز پزشک ندارند/ من به صورت دلی با استقلال کار می کنم

دکتر نوروزی: تیم های پایه استقلال هنوز پزشک ندارند/ من به صورت دلی با استقلال کار می کنم

پایگاه خبری فوتبالی- دکتر امین نوروزی درباره آخرین وضعیت همکاری خودش با باشگاه استقلال و همچنین مصدومیت داریوش شجاعیان توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی، دکتر امین نوروزی عضو هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی و معاون پزشکی سابق استقلال در گفت و گو با چیا فوادی کارشناس برنامه وقت اضافه رادیو ایران توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت خودش و همکاری اش با باشگاه استقلال و همینطور چرایی رخ دادن مصدومیت های رباط صلیبی مطرح کرد. در ادامه صحبت های دکتر نوروزی را می خوانیم.

دکتر نوروزی درباره عنوان فعلی خودش گفت: من هیچ وقت دنبال عنوان و پست نبودم و 25 سال صادقانه برای استقلال کار کردم. من از خانواده استقلال هستم و روزهای اول به صورت افتخاری در کنار این تیم بودم و باعث افتخار بنده بود که برای این مجموعه کاری انجام دهم. اکنون نیز اگر افتخار داشته باشم در خدمت این تیم پرطرفدار و هوادارانش خواهم بود. 

وی ادامه داد: من با باشگاه استقلال قرارداد ندارم و قرارداد بنده دلی است و بازیکنان از امکانات کلینیک شخصی بنده استفاده می کنند. سال گذشته بازیکنان به قسمت دندانپزشکی کلینیک مراجعه کردند و زمانی که خواستند مبلغ را بپردازند من اجازه ندادم و با کارت شخصی خودم هزینه را پرداخت کردم. من نسبت به بازیکنان وظیفه دارم و در سال 75-76 افتخاری در این تیم کار کردم. من عشقم استقلال است و این جو و باشگاه را دوست دارم اما مساله ای  که خیلی دوست دارم اجرا شود سیستماتیک بودن چارت باشگاه است و باید یک ساختار سازی در پزشکی ورزشی باشگاه انجام شود به همین دلیل به مدیران اعلام کردم تا زمانی که این ساختار اجرا نشود من کمک می کنم ولی دوست ندارم که قرارداد مالی با باشگاه ببندم. الان تیم های پایه و امید استقلال پزشک ندارند و این درست نیست. 

دکتر نوروزی اضافه کرد: من خیلی به مدیران وقت در دوران مختلف اعلام کردم که باید به سمت حرفه ای بودن پزشکی ورزشی پیش برویم. اکنون پزشکی ورزشی عضو بسیار مهمی از باشگاه و دنیای حرفه ای ورزشی شده و اگر بنا به اهمیت ندادن به این مورد باشد باشگاه ضررهای زیادی را متحمل خواهد شد. 

دکتر نوروزی درباره مصدومیت پارگی رباط صلیبی و افزایش این مصدومیت اینگونه توضیح داد: فوتبال رشته ای است که مصدومیت در آن زیاد اتفاق می افتد همانطور که می دانید در رئال مادرید هر سال مصدومیت رباط صلیبی داریم یا در بایرن مونیخ هم همینطور. عده ای پس از این مصدومیت به سطح اولیه خود نمی رسند و عده ای هم به سطح کم از توانایی اولیه خود دست پیدا می کنند. عوامل مختلفی باعث ایجاد پارگی رباط صلیبی می شود. یک عامل همان صدمه تماسی ای است که در ورزشکاران وجود دارد. آقای شجاعیان بر اساس تماسی که به پشت پای ایشان برخورد کرد در زمانی که پای ایشان روی زمین بود باعث شد رباط صلیبی ایشان دچار پارگی شود. یکی دیگر از عوامل مهم مشکلات روحی و روانی است که می تواند روی این مصدومیت اثرگذار باشد مثلا  خیلی دوست داشتم آقای محسن کریمی امسال هرجور شده حتی در یک تیم دیگر بازی کند تا آن بار روانی ای که روی ایشان بود برداشته شود. درباره داریوش شجاعیان هم دو سه هفته ای بود که ایشان تحت تاثیر مسائل روانی قرار داشت که قابل گفتن نیست و همین عامل دست به دست داد و باعث شد تا زمینه برای مصدومیت او فراهم شود. 

دکتر نوروزی در ادامه درباره فشردگی بازی های لیگ برتر گفت: این عامل 100 درصد موثر است. ما وقتی کاری را انجام می دهیم باید بسترش را هم فراهم کنیم. آیا در باشگاه هایمان شرایط به گونه ای است که بازیکن از صبح تا 5 بعد از ظهر در اختیار باشگاه قرار بگیرد و از نظر تغذیه تحت کنترل باشگاه باشد؟ خیر شرایط اینگونه نیست. 

وی تایید کرد: بازیکنی که فقط دو ساعت تحت تمرین سرمربی محترم قرار می گیرد و می رود آیا ما اطلاعی داریم که چه چیزی می خورد و چه کارهایی می کند؟ هرچند در تیم های اروپایی مثل رئال با آن امکانات و در شرایطی که این موارد رعایت می شود هم باز مصدومیت هست. درست است که بازیکنان ما قراردادهای سنگین می بندند اما شرایط باشگاه ها به هیچ  وجه حرفه ای نیست. انتظار من از بزرگان ورزش این است که ما واقعا حرفه ای باشیم. حرفه ای بودن فقط بالا بودن حق الزحمه نیست. ورزش برای سلامتی است و نباید ورزش در باشگاه های ما باعث ناسلامتی باشد. ما بازی های فشرده داریم که باعث می شوند ریکاوری ها کامل انجام نشوند.

4344