ترشتگن : خیلی صادقانه به سران بارسا گفتم می خواهم بروم

ترشتگن : خیلی صادقانه به سران بارسا گفتم می خواهم بروم

پایگاه خبری فوتبالی - مارک آندره ترشتگن دروازه بان آلمانی بارسلونا در گفتگو با ماهنامه آلمانی درمورد مسائل مختلفی صحبت کرده که دراینجا می توانید گزیده ای از این صحبتها را مطالعه کنید:

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، ترشتگن درمورد سالهای ابتدایی حضورش در بارسا و اوضاعش درتیم ملی آلمان صحبت کرد. این گزیده ای از صحبتهای ترشتگن است:

*اوایل حضور در بارسا: بعد از سال اول حضورم در بارسلونا، خیلی شفاف به سران باشگاه اعلام کردم که از شرایطم در باشگاه راضی نیستم. بعد از فصل دوم به آنها گفتم که اوضاع نمی تواند اینگونه دنبال شود ومن به دنبال پیوستن به تیم دیگری هستم

*باخت مقابل لیورپول: هیچ بهانه ای برای توجیه اینکه چرا این اتفاق رخ داده نداشتیم. یکی می گفت من چطور می توانم به والدینم توضیح بدهم و بازیکن دیگری فکر می کرد که باید به همسرش چطور شرایط را توضیح بدهد.

*وقت شناسی به سبک آلمانی: برای افراد بارسلونایی من یک آلمانی هستم. در کاتالونیا این وقت شناسی را خیلی جدی نمی گیرند. من مجبور شدم که خودم را با این شرایط تطبیق بدهم. اگر همیشه وقت شناس باشی، باید 15 دقیقه ای معطل بمانی..درنتیجه این باعث می شود که تو هم کمی وقت شناسی را کنار بگذاری

*ارتباط با مانوئل نویر: ما ارتباط حرفه ای و خوبی داریم. هردوی ما ورزشکار هستیم. او و من هردویمان برای محقق کردن اهدافمان می جنگیم. حضور خوب و موفق تیم ملی آلمان در رقابتهای یورو مهمترین نکته برای هردوی ماست. از نظر شخصی هم مسائل بین ما هیچ ارتباطی با شرایط ورزشی مان ندارد. همه ما به خوبی می کوشیم تا مسائل را با هم قاطی نکنیم

*حضور درترکیب اصلی تیم ملی آلمان: همانطور که در بارسلونا خیلی رک و شفاف و صادقانه حرفهایم را زدم و اهدافم را گفتم، در تیم ملی آلمان هم همینطور هستم. آنها دقیقا می دانند که من چه فکر می کنم و چه می خواهم.تنها کاری که الان می توانم انجام دهم این است که عملکرد خوبی داشته باشم.

*اشتباهات: اگر می خواستم هزاران بار هر اشتباهی که مرتکب می شوم را در ذهنم مرور کنم، الان اینجا نبودم بلکه در خانه زانوی غم بغل کرده بودم و کاری با دنیای فوتبال نداشتم و تنها با دیدن عکسهای اشتباهاتم در اینترنت غصه می خوردم. لم دادن روی مبل خانه واظهار نظر کردن و زیر سوال بردن یک بازیکن راحت است. 

*اهداف پیش رو: یک کارنامه ورزشی تمام و کمال بدان معناست که همیشه از انجام کاری که مشغولش هستی لذت ببری، به جامهای قهرمانی رسیده باشی و درکنار هم تیمی هایت در کمال آرامش و هارمونی زمان را گذرانده باشی. از نظر من، خاطراتی که دریک تیم سپری می کنی، به اندازه همان جامهایی که فتح کرده ای مهم هستند.

6363