ثبت رکوردی تاریخی به نام فودن در کتاب رکوردهای گینس

ثبت رکوردی تاریخی به نام فودن در کتاب رکوردهای گینس

پایگاه خبری فوتبالی- فیل فودن ستاره جوان دنیای فوتبال حالا نامش را درکتاب رکوردهای گینس می بیند. او حالا جوانترین بازیکنی است که قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، در پایان فصل 18-2017 و زمانی که منچسترسیتی با کسب 100 امتیاز و فاصله 19 امتیازی نسبت به منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر انگلیس شد، فودن تنها 17 سال و 350 روز سن داشت . این بازیکن جوان در آن فصل در 5 بازی لیگ برتر برای سیتی به میدان رفته بود و البته چند دیدار هم در تورنمنتهای مختلف برای تیمش برگزار کرده بود.

حالا فودن 19 ساله بعد از ثبت رکوردش در کتاب رکوردهای جهانی گینس گفت:« من حالا در فضا هستم. واقعا درجریان این رکورد نبودم؛ تا اینکه یک نفر این را به من گفت. این خیلی خوب است و فوق العاده است که حالا من یک رکورد جهانی دارم.»

در جریان دیدار این هفته منچسترسیتی مقابل آتالانتا، فودن از زمین مسابقه اخراج شد ولی او در جریان همین بازی نمایش خیره کننده ای را به اجرا گذاشته بود و در هفته هاو ماه های اخیر ثابت کرده که آینده ای درخشان درانتظار اوست. این بازیکن جوان، برناردو سیلوا را هیجان انگیزترین بازیکنی که کنارش بازی کرده است نامیده و درعین حال ابراز خوشحالی کرده که زیرنظر سرمربی بزرگی مثل گواردیولا کار می کند. فودن در این رابطه گفته:« ما با اعتماد به نفس بازی می کنیم.هیجان زیادی داریم تا توانایی هایمان را ثابت کنیم. سبک بازی تیم ما به نحوی است که واقعا به سبک فوتبال من جور در می آید. ما از تلاش کردن دست نمی کشیم و یکی از بزرگترین نقاط قوت تیم ما این است که به هم اعتماد داریم و برای هم کار می کنیم.»

 فودن ادامه داد:« ما همه با هم حمله می کنیم و باهم دفاع می کنیم و هرزمان که توپ را از دست می دهیم، همگی با هم برای بازپس گیری توپ تلاش می کنیم.»

 علاوه بر نام فودن، نام ترنت الکساندر آرنولد بازیکن لیورپول هم درکتاب رکوردهای گینس 2020 ثبت شد. ترنت آرنولد رکورد بیشترین پاس گل داده شده توسط یک مدافع در لیگ برتر را به نام خودش ثبت کرده است. از این دو بازیکن به عنوان آینده دارترین بازیکنان باشگاه هایشان درسالهای آتی یاد می شود.

6363