گلهای این فصل لواندوفسکی بیشتر از مجموع گلهای رونالدو + مسی

گلهای این فصل لواندوفسکی بیشتر از مجموع گلهای رونالدو + مسی

پایگاه خبری فوتبالی- روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی باشگاه بایرن مونیخ فصلی رویایی را پشت سرمی گذارد. او در بازی دیشب تیمش مقابل المپیاکوس درمرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای باواریایی ها دو گل زد تا تعداد گلهایش در این فصل را به 18 گل در 12 بازی برساند.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی،قاره اروپا این روزها زیر پاهای لواندوفسکی است. لوا از گلزنی دست نمی کشد و روند حیرت آور گلزنی اش از ابتدای فصل همچنان ادامه دارد. این درحالی است که قبل از تمدید قرارداد لواندوفسکی با بایرن تا سال 2023 زمزمه های متعددی درمورد احتمال انتقالش به رئال به گوش می رسید و این روزها که رئال مادرید با افت و خیز زیادی روبرو شده، این بازیکن لهستانی در تک تک دیدارهایی که دراین فصل برگزار کرده، دست کم یک گل به ثمر رسانده است. 

او در حال حاضر در رقابتهای بوندسلیگا با زدن 12 گل بااقتدار صدرنشین جدول گلزنان لیگ آلمان است و تعداد گلهایش تنها یکی کمتر از تعدادتمام گلهایی است که رئال مادرید تا پایان هفته نهم لالیگا به ثمر رسانده. او همچنین تا به اینجای فصل 3 گل هم در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

اینطور به نظر می رسد که لواندوفسکی سقفی ندارد و باید او را از حیث گلزنی در حد و اندازه های مسی و رونالدو دانست. لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی بارسا و کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یووه تا به اینجای فصل هریک 7 گل زده اند که این تعداد حتی نصف گلهای این فصل لواندوفسکی هم نمی شود. لازم به ذکر است که مسی در طول این فصل، شانس حضور در چندین بازی را از دست داده.

جالب اینجاست که آمار گلزنی لواندوفسکی در کل سال 2019 نیز از کریس رونالدو و مسی بیشتر است. در سال 2019، لواندوفسکی مجموعا 39 گل زده که 4 گل بیشتر از گلهای مسی (35 گل) درسال 2019 و 11 گل بیشتر از گلهای کریس رونالدو (28 گل) درسال جاری میلادی است. او در تیم ملی کشورش هم یک اسطوره است که با زدن 60 گل عنوان برترین گلزن تاریخ تیم ملی لهستان را در اختیار دارد.

 حالا لواندوفسکی برای شکستن رکورد تورپدو مولر خیز برداشته؛ بازیکنی در فصل 2-1971 بوندس لیگا، 40 گل به ثمر رسانده بود و رکوردش حدودا 50 سال پابرجا بوده است. نیکو کوواچ اخیرا در تمجید از لواندوفسکی گفته:« اگر یک بازیکن باشد که بتواند رکورد مولر را پشت سربگذارد، او کسی نیست به جز لووی» 

خود لواندوفسکی البته ترجیح می دهد به این موضوع زیاد فکر نکند:« من زیاد به شکستن رکورد مولر فکر نمی کنم و فقط می خواهم به تیمم کمک کنم.» لواندوفسکی درطول دوران حضورش در بوندس لیگا 214 گل به ثمر رسانده و در حال حاضر چهارمین گلزن برتر تاریخ بوندس لیگا بعد از گرد مولر (با 365 گل)، کلاوس فیشر (268 گل) و یوپ هاینکس (با 220 گل) است.

6363