رویای بزرگ میلانی ها: گواردیولا و اورمارس در سن سیرو

رویای بزرگ میلانی ها: گواردیولا و اورمارس در سن سیرو

پایگاه خبری فوتبالی- گروه الیوت که این روزها در باشگاه میلان حکمرانی می کند، عزمش را جزم کرده تا باشگاه روسونری را به دوران باشکوهش بازگرداند و از همین رو قصددارد تا پپ گواردیولا سرمربی موفق باشگاه منچسترسیتی را به خدمت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، آنها همچنین مارک اورمارس را به عنوان مدیر فنی مدنظر گرفته اند. از سال 2014 که ماسمیلیانو الگری میلان را ترک کرد، 9 سرمربی متفاوت روی نیمکت مربیگری این تیم تاریخی نشستند و در طول تمام این سالها میلان هنوز نتوانسته کمر راست کرده و به روزهای اوجش بازگردد.

روسونری که 7 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده، از فصل 7-2006 به بعد دیگر هرگز نتوانسته قهرمان اروپا شود و آخرین قهرمانی شان در سری آ هم به همان فصل برمی گردد. آخرین قهرمانی میلان در جام حذفی ایتالیا به فصل 3-2002 برمی گردد و البته آنها در سال 2007 قهرمان سوپرکاپ اروپا و در سال 2016 قهرمان سوپرکاپ ایتالیا شدند. اما سالهاست که از میلان مقتدر خبری نیست.

سیلویو برلوسکونی درسال 2017 باشگاه روسونری را به یک گروه چینی به سرکردگی لی یونگهونگ فروخت و درازای این معامله 740 میلیون یورو دریافت کرد. اما یک سال بعد، گروه سرمایه گذاری آمریکایی الیوت، با ایده بازسازی میلان و بازگرداندن این تیم به روزهای اوج کنترل باشگاه را در دست گرفت و حالا دو اسطوره این باشگاه یعنی پائولو مالدینی و زوونیمیر بوبان را هم به همکاری گرفته است.

حالا رویاها و جاه طلبی های این گروه سرمایه گذاری آمریکایی پایانی ندارد و آنها قصد دارند که از فصل 1-2020 به بعد، تیمی جادویی را از میلان بسازند و از همین رو هم به دنبال یک سرمربی و یک مدیر فنی بزرگ هستند تا بتواند ره صدساله را سریعتر طی کرده و هرچه سریعتر میلان را به روزهای اوجش بازگردانند. در این میان نام گزینه های متعددی مطرح شده که یک گزینه بیش از سایرین آرای مثبت را به همراه داشته: پپ گواردیولا سرمربی فعلی منچسترسیتی که سابقه هدایت تیمهایی مثل بارسلونا وبایرن مونیخ را درکارنامه مربیگری اش می بیند. البته او تا سال 2021 با سیتی قرارداد دارد و درنتیجه به خدمت گرفتن او کار ساده ای نخواهد بود. گزینه دیگر آندری شوچنکو است که از سال 2016 هدایت تیم ملی اوکراین را دراختیار دارد و با تیمش سهمیه حضور در رقابتهای یورو را کسب کرده.

آنها برای پست مدیرفنی تیم هم مارک اورمارس را مدنظر دارند که پپ گواردیولا نظر مثبتی نسبت به او دارد؛ اما مشکل بزرگ اینجاست که اورمارس اخیرا قرارداد همکاری اش با آژاکس آمستردام را تا سال 2024 تمدید کرده است.

6363