ونکی: تجهیزات بولینگ ایران برای ورود به عرصه قهرمانی مناسب نیست

ونکی: تجهیزات بولینگ ایران برای ورود به عرصه قهرمانی مناسب نیست

مریم ونکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص شرایط لیگ بانوان و انتخابی تیم ملی در این رشته اظهار داشت: نحوه برگزاری لیگ بولینگ بانوان تا حدودی با سایر رشته‌ها تفاوت دارد و به این صورت است که  باشگاه‌ها در هر استان بازی‌های هفتگی برگزار می‌کنند و امتیازات هر نفر به صورت رنکینگ کشوری در جدول قرار می‌گیرد. در پایان لیگ هم بر اساس امتیازات و رنکینگ، بهترین‌های هر استان انتخاب و نفرات بر اساس آن به تیم ملی دعوت می‌شود. با برگزاری لیگ، آمادگی بچه‌ها بیشتر می‌شود و باعث ایجاد انگیزه در بانوان خواهد شد.

وی در ادامه در مورد مسابقات قهرمانی جهان در ابوظبی گفت: اواسط آذر ماه این اعزام انجام می‌شود ولی هنوز اردویی در نظر گرفته نشده و با همین مسابقات لیگ و تمرینات انفرادی خود را آماده می‌کنیم. برای اعزام به این مسابقات هنوز اردوی متمرکزی نداریم.

بانوی ملی‌پوش کشورمان تاکید کرد: بولینگ وابسته به تجهیزات است اما متاسفانه شرایط در ایران به گونه‌ای است که این تجهیزات و امکانات برای ورود به عرصه قهرمانی مناسب نیست و این مشکل هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان وجود دارد و امیدواریم تجهیزات استاندارد در اختیار ما قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی بهتر به مقام‌های قهرمانی فکر کنیم.

وی در پایان در خصوص حمایت از بولینگ بانوان گفت: این نگاه در فدراسیون وجود دارد و از بانوان حمایت می‌شود و خوشبختانه می‌بینم که مسئولان فدراسیون پیگیر اعزام‌های بانوان به مسابقات برون مرزی هستند.

انتهای پیام/