استفاده از وار برای مبارزه با نژادپرستی درفوتبال ایتالیا

استفاده از وار برای مبارزه با نژادپرستی درفوتبال ایتالیا

پایگاه خبری فوتبالی- گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در صحبتهایی اعلام کرده که در نظر دارند تا از تکنولوژی وار در راستای مقاصد دیگری بهره برداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، این روزها سیستم وار حسابی در دنیای فوتبال جا افتاده و کمک بزرگی به کمتر شدن اشتباهات داوری در فوتبال مدرن می کند و به کمک داوران آمده تا در صحنه های بحث برانگیز تصمیم درست را اتخاذ کنند.

اما به گفته آقای گراوینا، می توان ازتکنولوژی وار برای تحت کنترل گرفتن سکوهای ورزشگاه ها نیز استفاده کرد. این درحالی است که در اکثر ورزشگاه های مدرن دنیا، از سیستم دوربین های مدار بسته برای کنترل رفتارهای هواداران استفاده می شود ولی آقای گراوینا معتقد است که باید از سیستمهای مدرنتر و پیشرفته تری برای کنترل تماشاگران بهره برد. او در گفتگو با اسکای سپورت 24 دراین باره گفت:« اگر یک، دو یا 10 هوادار رفتار نادرستی انجام دادند، باید اقدامات مناسب انجام شود. این روزها کمپانی های پیشرفته می توانند با بهره گیری از تکنولوژی، این هواداران را شناسایی کنند. ما تجربه ای را مدنظر داریم که می تواند نتایج ایده آلی را به همراه داشته باشد و به زودی دراین باره صحبت خواهیم کرد. گاهی وقتها ترانه های عجیبی دربین هواداران به گوش می رسد و گاهی از این شعارها خبری نیست. باید دلایل این رفتارهارا درک کنیم؛ این اصلا طبیعی نیست. ما از تکنولوژی وار برای شناسایی هوادارانی که فریادهای نژادپرستانه در ورزشگاه سرمی دهند، استفاده خواهیم کرد.»

در جریان دیدار دو تیم بلغارستان و انگلیس که دوشنبه شب در شهر سوفیه برگزارشد، تعدادی از هواداران بلغارستان شعارهای نژادپرستانه ای علیه برخی از بازیکنان انگلیس سردادند و حتی برخی از آنها با تقلید ژست سلام نازی ها، دست به رفتارهای نژادپرستانه زدند. همین رفتارها و جنجالهای ایجاد شده دراین رابطه باعث شد تا بورسیلاو میههائیلوف، رئیس فدراسیون فوتبال بلغارستان از سمتش استعفا دهد. چرا که روز سه شنبه نخست وزیر بلغارستان اعلام کرد که آقای میهائیلوف باید از سمتش کنار برود.

حالا آقای گراوینا با اشاره به این ماجرا در ادامه صحبتهایش گفت:« ایتالیا کشوری است که تمرکزش را برروی مبارزه با تبعیض نژادی قرار داده است. این پدیده ای گسترده است که باید محکوم شود. ما باید تجهیزات تکنولوژیکمان را پیشرفته تر کنیم و مبارزه با نژادپرستی را در اولویت قرار دهیم. در این مسیر باید از کمک پلیس و نیروهای سیاسی هم بهره ببریم. اگر متحد باشیم می توانیم به پیروزی برسیم. ولی باید تمرکزمان را برروی یک هدف مشترک قرار دهیم و هدف ما بیرون کردن این دسته افراد از مسابقات فوتبالی است.»

6363