اتهام بزرگ: فرگوسن در ازای یک ساعت رولکس، تبانی کرده؟

اتهام بزرگ: فرگوسن در ازای یک ساعت رولکس، تبانی کرده؟

پایگاه خبری فوتبالی-  نشریه انگلیسی گاردین، در گزارشی جنجالی از اتهام وارده به یکی از بزرگترین چهره های فوتبالی در انگلیس و یکی از بزرگترین سرمربیان تاریخ باشگاه یونایتد خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، این روزها دادگاهی در انگلیس برای رسیدگی به اتهامات مربوط به فساد در فوتبال در جریان است و در جریان این دادگاه، یک مدیربرنامه فوتبالی فاسد مدعی شده که در زمان حضورسر الکس فرگوسن روی نیمکت مربیگری منچستریونایتد، یک ساعت رولکس به قیمت 30هزار پوند به او هدیه داده و دلیل اهدای این هدیه به سرالکس را این گونه عنوان کرده: قدردانی و تشکر از سرالکس فرگوسن برای همکاری در راستای کسب یک نتیجه مطلوب و تعیین شده برای بازی 

این ایجنت که جوزپه پالیارا نام دارد در ابتدا این صحبتها را مخفیانه با یک خبرنگار در میان گذاشته و این خبرنگار صحبتهای او را ضبط و در دادگاه پخش کرده است. 

اخیرا پالیارا به همراه تامی رایت، دستیار سابق سرمربی برنزلی و دکس پرایس،یک مدیربرنامه فوتبالی دیگر، در دادگاهی در انگلیس به فساد متهم شده اند و البته هر سه این اتهام را رد کرده اند.  

نکته جالب توجه اینجاست که پالیارا حتی به صورت رسمی مدارک مدیربرنامه ایی در دنیای فوتبال را دراختیار ندارد وبعد از اتهامات وارده،  در جلسه دادگاه تهدید کرده که همه سرمربی‌های فوتبال انگلیس را می‌شناسد و می‌تواند در فوتبال این کشور رسوایی بزرگی به راه بیندازد. او در ادامه صحبتهایش گفته که اتهام وارده به او به خاطر دانش و آگاهی‌ بالایش  از فساد در فوتبال انگلیس است و بدین ترتیب می خواهند  صدای او را خاموش کنند تا او دیگران را رسوا نکند . پالیارا ادامه داده که هدف از دادگاهی کردن او مبارزه با فساد نیست؛ بلکه رقیبانش به دنبال آن هستند تا او را از صحنه به در کنند. 

دادستان  پرونده اعلام کرده که این سه نفر در نتیجه تحقیقات گسترده روزنامه  تلگراف درباره فساد در فوتبال انگلیس دسنگیر شده اند وتاکید کرد که سرشناس ترین فردی که تا به امروز و در نتیجه تحقیقات قضایی مورد بازپرسی قرار گرفته، سم آلردایس سرمربی سابق تیم ملی انگلیس بوده که مجبور شده از پست خود استعفا دهد.

طبق اعلام دادستان پرونده، پالیارا در بخشی از این صحبتهامی‌گویدفرگوسن آن ساعت را قبول کرده . گویا این ساعت ارزشمند درازای همکاری سرالکس فرگوسن برای تغییر نتیجه دیدار دو تیم منچستریونایتد مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به او اهدا شده است.

 

6363